برگزاری کارگروه اشتغال شهرستان تفت

کارگروه اشتغال شهرستان تفت با دستور کار بررسی روند پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت با حضور امام‌جمعه تفت، فرماندار شهرستان تفت ، جمعی از مسئولان عضو این کارگروه و مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرستان تفت؛"حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه تفت در کارگروه اشتغال این شهرستان که با موضوع پرداخت های وام اشتغال‌زایی بنیاد برکت برگزار شد بیان داشت: مجموعه‌های فعال زیر نظر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) دارای برکات زیادی هستند و بنیاد برکت که زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار دارد یکی از این مجموعه‌ها است.

امام‌جمعه تفت گفت: کار های بسیار بزرگی توسط بنیاد برکت در سطح کشور اجراشده و پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی در راستای رفع مشکل اشتغال نیز در دستور کار این مجموعه قرارگرفته است.

حجت‌الاسلام گلوردی افزود: تسهیل گری در پرداخت وام به متقاضیان یکی از مواردی است که مورد تأکید است اما باید جلوی سو استفاده از دریافت این وام‌ها و هزینه کرد در زمینه‌های دیگر گرفته شود.

امام‌جمعه تفت تصریح نمود: با توجه به پراکندگی و گستردگی شهرستان پرداخت این وام‌ها می‌تواند از مهاجرت جلوگیری نماید و جلوی رشد منفی جمعیت در شهرستان گرفته و باعث مهاجرت معکوس شود.

"محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت نیز در این جلسه حاصل فعالیت بنیاد برکت را ارزشمند دانست و افزود: بنیاد برکت مجموعه‌ای است که برای رفع مشکلات موجود در جامعه ایجادشده و پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی نمونه‌ای از فعالیت ارزشمند این بنیاد است.

فرماندار شهرستان تفت به هدف اصلی پرداخت این‌گونه وام‌ها که اشتغال‌زایی است اشاره و گفت: رصد اشتغال‌زایی ناشی از پرداخت این‌گونه وام‌ها باید در دستور کار قرار گیرد تا اشتغال ناشی از پرداخت وام توسط بنیاد برکت محقق شود.

دهشیری خواستار برگزاری نشست توجیهی برای دهیاران شد و خاطرنشان کرد: با برگزاری دوره توجیهی برای دهیاران از طریق فضای مجازی، روند پرداخت وام به متقاضیان آموزش داده شود تا از پتانسیل دهیاران برای شناسایی متقاضیان استفاده بهینه شود.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت خواستار ارائه گزارش مکتوب از پرداخت وام اشغال بنیاد برکت به متقاضیان به کارگروه اشتغال شهرستان شد و گفت: نحوه عملکرد دهیاران و بانک‌های عامل نیز مورد رصد قرار گیرد تا از دهیاران برتر و مدیران بانکی که بیشترین همکاری را داشته‌اند تقدیر شود و موانع و مشکلات پرداخت در موعد مقرر نیز رفع شود.

دهشیری خواستار معرفی تسهیل گران در دو بخش نیر و گاریزات نیز شد و افزود: امیدواریم با معرفی تسهیل گران در دو بخش نیر و گاریزات و همکاری تسهیل گر بخش مرکزی روند پرداخت وام در نقاط مختلف شهرستان سرعت بیشتری به خود گیرد.

"سعید حیدری" مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان یزد گفت: جامعه هدف پرداخت وام اشتغال‌زایی بنیاد برکت در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت است که بین 50 تا 100 میلیون تومان وام با کارمزد 4 درصد به متقاضیان پرداخت و در بازه زمانی 24 ماه بازدیدهای دوره‌ای از روند اشتغال ایجادشده صورت می‌گیرد.

حیدری افزود: با همکاری بعضی از دستگاه‌ها پرداخت وام‌های تبصره 18 تا سقف 500 میلیون تومان و کارمزد 10 درصد نیز توسط بنیاد برکت صورت خواهد پذیرفت.

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت به طرح خیر شمسا نیز اشاره و بیان داشت: در این طرح خیرین می‌توانند مبلغی را برای اشتغال‌زایی اختصاص دهند و بنیاد برکت نیز 5 برابر مبلغ تخصیص‌یافته توسط خیر را به آن مبلغ افزوده و آن را به‌صورت وام به متقاضیان واجد شرایط پرداخت خواهد نمود.