سرپرست فرمانداری شهرستان تفت خواستار شد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"علیرضا نوکار" در جلسه ستاد اربعین این شهرستان با تقدیر از عوامل برگزاری مراسم باشکوه دهه اول محرم در شهرستان اظهار داشت: امیدواریم با برنامه‌ریزی لازم و رعایت نکات امنیتی، انتظامی و بهداشتی مراسم دهه آخر صفر نیز باشکوه و عظمت هر چه تمام‌تر در سطح شهرستان برگزار شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت تأکید کرد: در راستای ارائه خدمات خوب به زوار شرکت‌کننده در مراسم اربعین حسینی لازم است دستگاه‌ها وادارات شهرستان تمام توان خود را برای رفع ‌ نواقص سال‌های گذشته به کارگیرند.

نوکار خواستار پیش‌بینی و برطرف نمودن نواقص موجود در شهرستان برای عبور کاروان‌های زیارتی شد و افزود: امیدواریم در مدت باقی‌مانده با برگزاری جلسات کارشناسی زیرمجموعه ستاد اربعین شهرستان تفت، مسائلی چون افزایش ایمنی راه‌های سطح شهرستان، رعایت مسائل بهداشتی مراکز خدماتی و تجهیز امکانات مراکز بین‌راهی در دستور کار قرار گیرد تا در طول عبور کاروان‌های زیارتی از  شهرستان شاهد حادثه یا مشکل خاصی نباشیم.

"سید محمدحسین موسوی زاده" کارشناس پدافند غیرعامل استانداری یزد در این جلسه از برگزاری همایش تجمع شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین حسینی در یازدهم مهرماه خبر داد و گفت: این همایش یازدهم مهرماه در امامزاده سید جعفر یزد برگزار و در این همایش محصولات موردنیاز زوار برای حضور در مراسم اربعین حسینی عرضه و موکب‌های پذیرایی و مسیر پیاده‌روی این مراسم نیز شبیه‌سازی خواهد شد.

به گفته وی در استان یزد ۳۶ موکب مجوز فعالیت در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق را دارد و سهم شهرستان تفت دو موکب است که می‌توانند کمک‌ها و نذورات مردمی را جمع‌آوری کند.

این مسئول افزود: مسیر حرکت اتوبوس‌های حامل زائران استان یزد، دهشیر، ابرکوه، دوراهی سورمق، شیراز به اهواز تعیین شد؛ مسیرهای دیگر مورد تأیید استان نیست، و در این ارتباط شرکت مسافربری و راننده اتوبوس مسئول خواهد بود.

 در این نشست در خصوص هرچه باشکوه‌تر برگزاری همایش پیاده‌روی اربعین، مباحث امنیتی، ترافیکی، برپایی موکب‌های شهرستان، مسائل بهداشتی، فرهنگی، بایدها و نبایدهای سفر و شیوه اعزام زائران اربعین بحث و تبادل‌نظر شد.