به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"محمد محامدی " در این جلسه دوره سالمندي در حقيقت دوره خردمندي و فرصت انتقال تجربيات به نسل جوان دانست و گفت: بايد راهكارهاي مناسبي براي انجام اين فرآيند از سوي دستگاه‌های مرتبط انديشيده و ترسيم شود.

فرماندار شهرستان تفت در این جلسه افزود: بر اساس آمارهای سرشماری سال 95 حدود 20 درصد جمعیت شهرستان تفت بالای 60 سال سن دارند و شهرستان در زمره سالمندترین شهرهای کشور است و دلایلی چون خشک‌سالی و کم‌آبی جمعیت جوان روستایی شهرستان را به مهاجرت به مرکز استان هدایت کرده است.

محامدی با اشاره به‌ضرورت فراهم نمودن شرایط لازم برای تردد سالمندان در اماکن عمومی و دستگاه‌های اجرایی گفت: حفظ کرامت و تأمین شرایط حداقلی رفاهی برای سالمندان ایجاب می‌کند تا همه نهادها در اجرای طرح‌های مرتبط با حوزه سالمندان جدیت لازم را داشته و گام‌های اساسی را در این رابطه بردارند.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان به اهمیت تکریم و احترام به سالمندان در دین اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: در فرهنگ و دین اسلام بر لزوم توجه به سالمندان تأکید شده است و با توجه به پیری جمعیت در جامعه، باید برنامه‌ریزی اصولی و علمی در این خصوص صورت گیرد.

فرماندار شهرستان تفت خواستار همکاری انجمن‌های مردم‌نهاد با دستگاه‌های اجرایی شهرستان درراه اندازی مراکز روزانه سالمندی شد.