فرماندار تفت خبر داد:

تخصیص سهمیه فوق‌العاده آرد به نانوایی‌های شهرستان

"محمد دهشیری" در کارگروه آرد و نان شهرستان تفت گفت: تخصیص سهمیه فوق‌العاده آرد به نانوایی‌های شهرستان به تأیید مسئولان استانی رسیده و در کمیته تخصصی بر اساس فعالیت نانوایی‌ها این تخصیص آرد صورت خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "محمد دهشیری" در کارگروه آرد و نان پیرامون وضعیت نانوایی‌های این شهرستان گفت: نظم نسبی بر فعالیت نانوایی‌ها در سطح شهرستان حاکم شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد و امیدواریم با کارشناسی وضعیت فعلی و رفع مسائل و مشکلات به وضعیت مطلوب برسیم.

فرماندار شهرستان تفت به نقش اتحادیه صنف نانوایان در نظارت بر نانوایی‌ها اشاره و بیان داشت: با فعال‌تر شدن اتحادیه صنف نانوایان، وظیفه نظارت بر نانوایی‌ها بر عهده این اتحادیه گذاشته‌شده و نتیجه این نظارت که با همکاری دستگاه‌های عضو این کارگروه صورت می‌گیرد محسوس است.

وی ادامه داد: برای نظارت بر نانوایی سایر بخش‌های شهرستان نیز تدابیری اندیشیده شود و نمایندگانی از نانوایی‌های سایر بخش‌های شهرستان در اتحادیه حضورداشته باشند و با همکاری بخشداری‌ها و دهیاری‌ها نظارت بر فعالیت نانوایی‌هاصورت گیرد.

دهشیری با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای تخصیص سهمیه فوق‌العاده آرد برای شهرستان گفت: تخصیص سهمیه فوق‌العاده آرد برای شش‌ماهه نخست سال مورد تائید مسئولان استانی قرارگرفته و در کمیته تخصصی با حضور نمایندگان اداره‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه صنف نانوایان و فرمانداری تخصیص آرد به نانوایی‌ها صورت خواهد گرفت.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت به‌ضرورت برنامه‌ریزی برای فعالیت نانوایی‌ها پس از ماه رمضان اشاره و گفت: چهار نانوایی منتخب در سطح شهر تفت بر اساس کیفیت نان، محدوده جغرافیایی، جمعیت منطقه و دسترسی آسان مردم انتخاب خواهند شد و این نانوایی‌ها ساعت بیشتری اقدام به پخت نان خواهند نمود.

فرماندار تفت نقش مردم در نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها را مهم دانست و تصریح نمود: باید راه‌های ارتباط شبانه‌روزی مردم با اتحادیه صنف نانوایان تعریف شود تا مردم نقاط ضعف و قوت نانوایی‌ها را به اطلاع اتحادیه برسانند تا تصمیم‌گیری‌های لازم پیرامون فعالیت نانوایی‌ها اتخاذ شود.

دهشیری به تعطیلی بعضی از نانوایی‌ها در ایامی به‌جز تعطیلی رسمی نانوایی اشاره و گفت: تعطیلی نانوایی‌ها به‌جز تعطیلی رسمی باید به اطلاع اتحادیه صنف نانوایان برسد و با مجوز این اتحادیه باشد در غیر این صورت در مراجع قضایی به تعطیلی غیرمجاز نانوایی رسیدگی خواهد شد.