فرماندار تفت خواستار شد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "محمد محامدی" با تقدیر از اعضای شورای مدیریت بحران و دهیاران شهرستان گفت: در بارندگی چند روز گذشته با حضور فعال بخشداران، مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط و دهیاران با بحران روبرو نشدیم.

فرماندار تفت در ادامه افزود: دهیاران با توجه به شناخت خوب از مناطق مأموریت خود، توانستد به‌خوبی مدیران شهرستان را برای جلوگیری از بحران یاری نمایند.

محامدی خواستار ارزیابی سریع از خسارت سیل و روان آب در شهرستان شد و اظهار داشت: باید در اسرع وقت خسارات سیل برآورد و به مدیریت بحران استان ارائه شود و خوشبختانه عملیات بهسازی مسیرهای روستایی و تعمیر قنوات آسیب‌دیده شروع‌شده است.

فرماندار شهرستان تفت خواستار تشدید نظارت برساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها شد و بیان کرد: در سیل اخیر بیشترین نگرانی از تخریب ساخت‌وسازهای حریم رودخانه‌ها بود و ضروری است  آب منطقه‌ای، بخشداران و دهیاران قاطعانه برخورد لازم را در این زمینه انجام دهند.

محامدی به پاک‌سازی مسیر رودخانه‌ها اشاره و تصریح نمود: خوشبختانه در سال 97 پاک‌سازی مسیر رودخانه‌های فصلی شهرستان در دستور کار قرار گرفت و بیشتر رودخانه‌های شهرستان پاک‌سازی شد و لازم است هرسال این اقدام انجام شود تا در هنگام جاری شدن سیل با مشکلات و نگرانی کمتری روبرو شویم.

در ادامه این جلسه هر یک اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان خسارت سیل و روان های اخیر را بیان کردند.