به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا این شهرستان استفاده از ماسک را در ادارات دولتی و اماکن سرپوشیده شهرستان الزامی دانست وبیان داشت: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و مسقف وادارات دولتی اجباری است و ارائه خدمات به افرادی که ماسک به همراه نداشته باشند امکان‌پذیر نخواهد بود.

فرماندار شهرستان تفت از تعطیلی تفرجگاه‌های دره گاهان و چشمه تامهر شهرستان تفت تا اطلاع ثانوی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به وضعیت جدید شهرستان و باهدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تفرجگاه‌های دره گاهان و چشمه تامهر تا اطلاع ثانوی مسدود و روشنایی پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر تفت نیز مانند دو هفته گذشته خاموش خواهد بود.

وی اظهار داشت: امیدواریم با بهبود شرایط و بازگشت شهرستان تفت به وضعیت سفید پذیرای میهمانان و گردشگران محترم در این مناطق باشیم.

فرماندار تفت به مصوبه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری هرگونه مراسم در آرامستان ها و گلزارها در نقاط شهری و روستایی شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است و فعالیت مساجد فقط جهت اقامه نمازهای یومیه و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده نمازگزاران از ماسک امکان‌پذیر است.

فرماندار شهرستان تفت نظارت مردم بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراکز اداری و اصناف را خواستار شد و ادامه داد: از مردم می‌خواهیم در صورت تخلف مراکز مختلف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با استفاده از سامانه‌های ارتباطی ۱۲۴ یا ۱۹۰ تخلفات را گزارش دهند.

نوکار هم‌چنین از ممنوعیت برگزاری عزاداری‌ها، مراسم‌های جشن، عروسی، ترحیم و گردهمایی‌های اداری، آموزشی، آزمون‌های ورودی و نشست و جلسات بالای ۱۵ نفر تا پایان تیرماه خبر داد.

فرماندار شهرستان تفت در پایان افزود: گروه‌های بازرسی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط برای بررسی اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در ادارات و دستگاه‌های دولتی، صنایع و واحدهای تولیدی و اصناف تشکیل و گزارش تخلفات احتمالی به‌منظور برخورد قانونی به دستگاه‌های ذی‌ربط استانی ارسال خواهد شد.

"سید محمود واعظ پور" سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت نیز در این نشست با انتقاد از رفتار برخی از افراد با مبتلایان ویروس کرونا اظهار داشت: افراد مبتلابه ویروس کرونا براثر سهل‌انگاری خود و بیشتر با سهل‌انگاری افراد مبتلای دیگر به این بیماری دچار شده‌اند و باید با برخورد صحیح و منطقی با این افراد از بروز مشکلات روحی و روانی در این بیماران جلوگیری شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خواستار مشارکت خیرین شهرستان در تهیه و توزیع ماسک در نقاط شهری روستایی این شهرستان شد و بیان داشت: امیدواریم باهمت خیرین و با کمک نیروهای جهادی ماسک‌های ارزان‌قیمت در نقاط شهری و به‌ویژه نقاط روستایی برای استفاده مردم تهیه و توزیع گردد.