در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله از شیوع ویروس کرونا شهرستان تفت؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله از شیوع کرونا این شهرستان به اهمیت استفاده از ماسک در جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا خاطرنشان کرد: از دو هفته گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته استفاده از ماسک در فضای اداری شهرستان الزامی شده و افراد برای حضور در ادارات باید از ماسک استفاده نمایند.

فرماندار شهرستان تفت خواستار پیگیری و نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان برای استفاده کسبه از ماسک در مناطق شهری و روستایی شد و بیان داشت: با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، بازرسی از ادارات و اصناف برای بررسی استفاده از ماسک در این محیط‌ها تشدید شده و علاوه برای آن میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز در این بازدیدها ارزیابی خواهد شد.

نوکار ادامه داد: امیدواریم باهمت و مشارکت خیرین شهرستان و استفاده از نیروهای مردمی بار دیگر شاهد تولید ماسک‌های مناسب و ارزان‌قیمت به‌منظور توزیع میان جمعیت شهرستان باشیم.

فرماندار تفت با اشاره به در اولویت قرار داشتن موضوع بهداشت و سلامت در برنامه‌ ریزی شهرستان در شرایط کنونی بیان داشت: مشاهده‌شده اخباری خلاف واقع در سطح فضای مجازی با همراهی بعضی از مسئولان در ارائه آمار مبتلایان به این ویروس یا بستری بعضی از افراد غیربومی در بیمارستان شهید بهشتی خارج از بخش آی سی یو انتشار پیداکرده که امیدواریم افراد فعال در امر رسانه شهرستان برای کسب اطلاعات موثق در این زمینه از مسئولان شبکه بهداشت و درمان اطلاع کسب نمایند.

رئیس ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا شهرستان به درخواست ناحیه مقاومت بسیج برای برگزاری یادواره‌های شهدا در مناطق شهری و روستایی اشاره و تصریح نمود: با احترام ویژه و خاصی که به ساحت مقدس شهدای گرانقدر شهرستان و خانواده های آن ها داریم ولی به منظور حفظ سلامت و بهداشت مردم و با توجه به سالخوردگی جمعیت روستایی و نظرات کارشناسی شبکه بهداشت و درمان شهرستان در تیرماه امکان برگزاری این‌گونه یادواره‌ها میسر نیست و در اولین جلسه مردادماه این موضوع مجددا در دستور کار ستاد قرار خواهد گرفت.

فرماندار از موافقت اعضای ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع شهرستان تفت برای برگزاری نماز جماعات در ادارات خبر داد و عنوان نمود: ضروری است برای برگزاری نماز جماعات در ادارات با توجه به مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گیرد.

نوکار با اشاره به اخبار واصله مبنی بر برگزاری جشن‌های خانوادگی، مراسم‌های مذهبی و ترحیم در منازل شخصی در نقاط شهری و روستایی این شهرستان بیان داشت: یکی از عوامل شیوع مجدد ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور برگزاری این‌گونه مراسم‌ها است و برگزاری این مراسم‌ها در سطح شهرستان تفت ممنوع و با متخلفین بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

لازم به ذکر است در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله از شیوع ویروس کرونا شهرستان تفت تعدادی از خدام حرم رضوی با توجه به در پیش بودن میلاد باسعادت امام رضا (ع) در این جلسه حضور یافته و با توجه به اقدامات ارزنده ستاد شهرستانی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با اهدای یادبودهایی از حرم مطهر رضوی از اعضای این ستاد تقدیر و تشکر نمودند.