سرپرست فرمانداری تفت:

تلاش برای اعزام بی‌دغدغه زائران برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع)

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت در جلسه ستاد اربعین این شهرستان گفت: در ستاد اربعین حسینی (ع) شهرستان تلاش برای اعزام بی‌دغدغه زائران به مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) در مسیر نجف به کربلا در کشور عراق است و تلاش همه اعضا تسهیل گری در راستای حضور زائران در این مراسم معنوی است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"علی دهقان نیری" در سومین جلسه ستاد اربعین این شهرستان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها در ستاد اربعین حسینی (ع) شهرستان تفت در راستای اعزام بی‌دغدغه زائران به مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) در مسیر نجف به کربلا در کشور عراق است و تلاش همه اعضا تسهیل گری در راستای حضور زائران در این مراسم معنوی است.

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت تصریح نمود: آموزش موکب داران برای رعایت مواد بهداشتی و سایر موارد در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه برنامه‌ریزی لازم توسط متولیان در دستور کار قرار گیرد.

دهقان نیری به‌قرار گرفتن شهرستان تفت در مسیر عبوری زائران برای حضور در تعدادی از مرزهای کشور برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) اشاره و افزود: نقاط حادثه‌خیز شهرستان تفت در مسیر عبوری زائرین شناسایی‌شده و در جلسه استانی ستاد اربعین حسینی (ع) درخواست اصلاح این نقاط از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد مطرح‌شده است که امیدواریم در فرصت باقیمانده تا شروع اعزام این موضوع عملیاتی شود.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت اظهار داشت: رعایت اصول ترافیکی در برپایی موکب‌های عزاداری در طول مسیر باید مدنظر قرار گیرد و در این راستا همکاری موکب داران ضروری است.

این مقام شهرستانی گفت: نظافت مستمر مراکز رفاهی مستقر در مسیر عبور زائرین در شهرستان تفت یکی از مواردی است که باید در اولویت اعضای ستاد اربعین حسینی (ع) قرار گیرد.

دهقان نیری از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای مدیریت جامع بازگشت زائرین از این مراسم معنوی به استان یزد در ستاد استانی اربعین حسینی (ع) خبر داد.

"حمیدرضا فلاح تفتی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت نیز در این جلسه از انتخاب مرز چذابه برای استقرار امکانات استان یزد در ستاد استانی اربعین حسینی (ع) خبر داد و از همشهریان درخواست کرد برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) این مرز را برای عبور انتخاب نمایند.

وی افزود: صدور گذرنامه‌های موقت زیارتی برای حضور در سفر معنوی اربعین حسینی (ع) در کشور عراق ازجمله اقدامات دیگری است در راستای تسهیل گری برای حضور زائران در این مراسم معنوی در حال انجام است.