فرماندار شهرستان تفت:

تلاش برای تحقق شعار هر دانش آموز یک حرفه و مهارت

فرماندار شهرستان تفت گفت: باید با برنامه ریزی مناسب توسط آموزش و پرورش و همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای و دانشکده فنی آموزش حرفه و مهارت به دانش آموزان از مقطع اول متوسطه آغاز شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، جلسه اندیشی پیرامون وضعیت علمی مدارس شهرستان تفت با حضور فرماندار شهرستان تفت،معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری، مدیران آموزش و پرورش تفت و نیر ، مدیران دانشگاه های مستقر در شهرستان و مدیر هنرستان فنی اعظم تفت برگزار شد.

"علی دهقان نیری" در این نشست خاطر نشان کرد: برنامه ریزی و هماهنگی پیرامون دو موضوع آموزش حرفه و مهارت و هم چنین آموزش تئوری در تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز صنایع شهرستان تفت نقش موثری داشته باشد.

فرماندار شهرستان تفت اظهار داشت:همکاری آموزش و پرورش و مرکز آموزش فنی و حرفه ای در راسستای آموزش حرفه و مهارت به دانش آموزان در زمان اوقات فراغت و در طول سال تحصیلی در دستور کار قرار گیرد.

دهقان نیری افزود: باید با برنامه ریزی مناسب توسط آموزش و پرورش و همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای و دانشکده فنی آموزش حرفه و مهارت به دانش آموزان از مقطع اول متوسطه آغاز شود و شعار هر دانش آموز یک حرفه تحقق یابد.

وی ادامه داد: آموختن یک حرفه یا مهارت به دانش آموزان در جهت شناسایی استعداد دانش آموزان نقش موثری را ایفا خواهد کرد.

فرماندار تفت تصریح نمود: برگزاری نشست های کارشناسی بین مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه های دایر در شهرستان می توانند زمینه ریل گذاری مسیر آموزش و مهارت به دانش آموزان با توجه به استعداد های مناطق مختلف شهرستان را فراهم نماید.

دهقان نیری با اشاره به تقاضای والدین برای راه اندازی برخی از رشته های مهارتی در مدارس مناطق روستایی بیان داشت: موضوع آموزش به دانش آموزان به عنوان یک موضوع تخصصی باید با کار کارشناسی پیگیری شود و بر اساس استعداد دانش آموزان آن مناطق رشته یا مهارتی تعریف شود.