فرماندار شهرستان تفت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "کمال دهقانی فیروزآبادی" نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات روستاهای دهستان نصرآباد که با حضور فرماندار شهرستان تفت، مدیران استانی و شهرستانی، امام‌جمعه نصرآباد و دهیاران روستاهای این دهستان برگزار شد اظهار داشت: تلاش همه مسئولان استان و شهرستان تأمین زیرساخت‌های موردنیاز روستاها است تا روستاها جایگاه سابق خود را پیدا نموده و شاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشیم.
 نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی به بیان عملکرد خود در حوزه روستایی در طول مدت نمایندگی خودپرداخت و خاطرنشان کرد: اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده از اولین اقداماتی بود که در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری‌های صورت گرفته شاهد برقراری عدالت در اجرای این قانون شدیم که پرداختی به دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری بر اساس سرانه جمعیت واریز گردد.
وی ادامه داد: پرداختی درآمد مالیات ارزش‌افزوده به شهرستان تفت در سال 95 مبلغ چهل‌وهشت میلیارد ریال بوده که در سال 97 پس از اصلاح این قانون به مبلغ یک‌صد و هفت و چهار میلیارد رسیده است و در این طرح حتی روستاهای فاقد دهیاری نیز دیده‌شده و مبلغی بر اساس جمعیت روستاهای فاقد دهیاری به‌حساب فرمانداری واریز و بر اساس نظر فرمانداری در این روستا هزینه می‌شود.
دهقانی فیروزآبادی به پرداخت بیست‌وهفت صدم درصد از درآمد مالیات ارزش‌افزوده به بخش ورزش خبر داد و بیان نمود: با تصویب این طرح و پرداخت بیست‌وهفت صدم درصد از مالیات ارزش‌افزوده به بخش ورزش شاهد تحول بزرگی درزمینه ساخت‌وسازهای ورزشی بودیم و پروژه ورزشی خوبی در سطح شهرستان به بهره‌برداری رسیده است.
رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به شناسایی بزرگ‌ترین مشکل شهرستان در بازدید از مناطق روستایی اشاره و تصریح نمود: در بازدید از مناطق مختلف روستایی کمبود آب آشامیدنی بزرگ‌ترین مشکل در سطح روستاهای شهرستان بود و رفع آن نیاز به پیگیری در سطح ملی داشت و با تلاش‌هایی که صورت گرفت سه هزار و پانصد میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح بزرگ آب‌رسانی به روستاهای شهرستان اختصاص داده شد و عملیات اجرایی این طرح بزرگ هم‌زمان با سفر ریاست محترم جمهور آغاز خواهد شد.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی به تلاش خود برای اصلاح و اجرایی شدن قانون تخصیص یک درصد اعتبار فروش معادن برای جبران خسارت مناطق دارای معدن اشاره و بیان داشت: با پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و اصلاح و تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن توسط دولت، معادن و صنایع معدنی استان یزد مکلف‌اند یک در صد از اعتبار فروش معادن را بابت جبران خسارات وارده به مناطق دارای معادن پرداخت نمایند که اجرای این قانون باعث تحولی بزرگ در حوزه‌های مختلف و اجرای طرح‌های عمرانی استان خواهد شد.
"علیرضا نوکار" در این نشست با تقدیر از زحمات نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدواریم پس از آغاز عملیات عمرانی این پروژه با پیگیری و بررسی جلسات کارشناسی موانع اجرای این طرح را رفع نماییم و شاهد بهره‌برداری از این پروژه تا 24 ماه آینده باشیم.
فرماندار شهرستان به مسئله ایجاد اشتغال پایدار در منطقه نصرآباد اشاره و بیان نمود: یکی از دو پیشنهاد شهرستان در سفر ریاست محترم جمهور به استان یزد طرح ایجاد شهرک صنایع غذایی و دارویی در منطقه نزدیک دهستان نصرآباد و علی‌آباد است و امیدواریم در سفر ریاست محترم جمهور به استان این طرح بررسی و مورد تصویب قرار گیرد تا شاهد تحولی درزمینهٔ اشتغال پایدار برای جوانان در این دو منطقه باشیم. نوکار ادامه داد: برای ترمیم و مرمت آب‌نمای محسن‌آباد که در سیلاب ابتدای سال تخریب‌شده در بودجه عمرانی سال 98 شهرستان اعتباری دیده‌شده و امیدواریم با همکاری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عملیات عمرانی این پروژه هر چه سریع‌تر آغاز شود.
در ادامه مدیران کل ورزش و جوانان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و معاون اداره کل آب فاضلاب شهری و روستایی به تشریح دستاوردها و برنامه‌های خود برای حل مسائل و مشکلات دهستان نصرآباد و سایر روستاهای شهرستان تفت پرداختند.

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست امام‌جمعه نصرآباد و دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای دهستان نصرآباد به بیان مشکلات مناطق روستایی خود پرداختند و پیگیری مسئولان برای رفع آن را خواستار شدند.