فرماندار شهرستان تفت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، جلسه بررسی مسائل و مشکلات کشت محصول انار با حضور فرماندار، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، رئیس ادارات جهاد کشاورزی و تعاون روستایی شهرستان و جمعی از باغداران شهر تفت در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

"علیرضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت در این جلسه بابیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی من از ابتدای حضور در شهرستان رونق تولید محصول انار است، خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خوب در راستای معرفی انار شهر تفت، برگزاری جشنواره انار در سه‌نقطه از این شهر بود و امیدواریم در سال آینده شاهد برگزاری این جشنواره در نقاط مختلف شهر تفت به‌منظور معرفی و فروش این محصول به‌طور مستقیم توسط کشاورزان باشیم.

فرماندار شهرستان تفت خواستار فعالیت بیشتر شرکت تعاونی باغداران در تفت شد و اظهار داشت: شرکت تعاونی باغداران باید با برنامه‌ریزی مناسب در تولید و فروش محصول انار در کنار بهره‌برداران این محصول در شهر تفت باشد.

نوکار در ادامه افزود: با توجه به گردشگر پذیر بودن شهر تفت در طول سال می‌توان از این پتانسیل مناسب به‌منظور معرفی انار تفت و عرضه و فروش آن در نقاط مختلف این شهر اقدام نمود که در این راستا مجموعه مدیریت شهرستان آمادگی هرگونه همکاری را دارد.

فرماندار تفت تصریح نمود: باید بر روی اقتصادی شدن تولید محصول انار در شهر تفت برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد تا تمایل کشاورزان به تولید این محصول در شهر تفت و رسیدگی به باغات افزایش پیدا کند و انار تفت مانند گذشته به برندی در سطح کشور تبدیل شود و این نیازمند همت تمامی کشاورزان عمده و خرد در سطح شهر تفت است.

"علیرضا نوکار" به فرآوری انار نیز اشاره و بیان داشت: با برنامه‌ریزی مناسب و فعال شدن شرکت تعاونی باغداران امکان فرآوری محصول انار و با تجاری شدن فرآورده‌های آن می‌توان رونق مجددی به تولید این محصول در شهر تفت داد.

فرماندار شهرستان تفت در پایان خواستار تشکیل کمیته به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات پیش روی تولید محصول انار در شهر تفت شد که با برگزاری جلسات منظم راهکارهای لازم برای اقتصادی شدن تولید این محصول در شهر تفت اتخاذ شود.

در ابتدای این جلسه هریک از حاضرین به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیرامون مسائل و مشکلات محصول انار در شهر تفت پرداختند.