به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، محمد محامدی در این پیام آورده است.

با سلام و احترام

خداوند متعال را شاکریم که با بارش باران و برف این نعمت زیبا موجبات خوشحالی مردم استان کویری یزد فراهم گردید.

در ابتدا از خبرنگاران محترم و اصحاب جراید و کانال‌های خبری که با نظرات سازنده خود مدیریت شهرستان تفت را در ساماندهی تفرجگاه سخوید و منطقه سانیج یاری و مساعدت می‌نمایند. به‌ویژه آقای بردستانی که برای بیان دغدغه‌های خود این‌جانب را مورد خطاب قرار داده و مشکلات پیش رو را یادآوری کردند، تقدیر و تشکر نموده، نکات زیر را پیرامون مشکلات این منطقه به اطلاع می‌رسانم.

در روز 22 بهمن هم‌زمان با بارش باران و برف از نزدیک شاهد مشکلات عبور و مرور و گره‌های ترافیکی بودم. با هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان پس از چند ساعت تلاش بی‌وقفه این مشکل مرتفع گردید.

 شورای مدیریت بحران شهرستان برای بررسی موضوع و مشکلات مربوطه تشکیل شد و مصوباتی برای روزهای پنج‌شنبه و جمعه 25 و 26 بهمن‌ماه و هماهنگی پیرامون حضور نیروهای راهور، انتظامی، اورژانس، هلال‌احمر و راهداری اتخاذ شد و با هماهنگی پلیس‌راه و نیروی انتظامی تصمیم بر آن گرفته شد در صورت به وجود آمدن گره‌های ترافیکی، یک‌طرفه نمودن مسیر در دستور کار قرار گیرد.

همچنین با همکاری بخشداری و شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش نیر نیازهای اولیه این مجموعه ازجمله تأمین آب موردنیاز، ساماندهی پارکینگ‌های موجود و نصب اخطارهای لازم نیز صورت گرفت.

با توجه به اهمیت موضوع در روزهای 25 و 26 بهمن‌ماه از نزدیک در جریان روند اجرایی مصوبات شورای مدیریت بحران و حضور نیروهای امدادی قرار گرفتم اما با توجه به حضور بی‌سابقه هم استانی‌های عزیز در شهرستان تفت از ابتدای صبح روز 26 بهمن‌ماه از پل تقوی شاهد ترافیک بودیم و این ترافیک از ابتدای جاده فیض‌آباد شدیدتر شده بود.

بنابراین یک‌طرفه شدن جاده سانیج - سخوید در دستور کار قرار گرفت و با هماهنگی فرمانداری شهرستان مهریز برای تخلیه ترافیک از دو محور ورودی شهرستان اقدامات لازم صورت گرفت و با حضور نیروهای موتوری و پیاده هلال‌احمر ترافیک ایجادشده پس از چند ساعت روان‌تر شد.

در روزهای بعد نیز با توجه به مشکلات 26 بهمن‌ماه یک‌طرفه نمودن جاده فیض‌آباد – سخوید برای روز سوم اسفند و اعلام عمومی آن از چند روز قبل در دستور کار قرار گرفت که این اتفاق از ساعت 13 جمعه سوم اسفندماه رخ داد و شاهد مشکلات کمتری در این منطقه بودیم.

لازم به ذکر است با بررسی‌های کارشناسان دستگاه‌های مربوطه این تفرجگاه فاقد ایمنی و استاندارهای لازم است اما بااین‌وجود سعی شده با همکاری شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش نیر محوطه‌ای برای تفریح مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته و با حضور نیروهای امدادی خطرات و آسیب‌ها کاهش یابد و بخش زیادی از مصدومیت‌ها به دلیل تفریح در مناطقی خارج از این محوطه صورت گرفته است.

با توجه به علاقه مردم استان یزد، ساماندهی و واگذاری این تفرجگاه در دستور کار مدیریت شهرستان قرارگرفته و امیدواریم تا چند ماه آینده این منطقه به متقاضی واجد شرایط واگذار تا سرعت در ساماندهی این مجموعه را شاهد باشیم.

 در پایان از اعضای شورای مدیریت بحران و نیروهای امدادی و انتظامی که برای رفع موانع و کاهش مشکلات تلاش‌های خوبی داشته‌اند تقدیر و تشکر نموده و بار دیگر از هم استانی‌های بزرگوار و اهالی منطقه که در طول این مدت به دلیل حضور دچار آسیب یا مشکل گردیده‌اند عذرخواهی می‌نمایم.

محمد محامدی

فرماندار شهرستان تفت