به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "سید مصطفی فاطمی" با اشاره به اینکه یکی از پایه های اقتصاد این روستا زنبور داری  و تولید عسل است افزود: جشنواره عسل مقدمه ای برای شناساندن ظرفیت های این روستا است.
"سید روح الله میرخلیلی" بخشدار نیر در حاشیه این جشنواره با بیان اینکه بنادکوک دیزه قطب اصلی تولید عسل در استان یزد است خاطر نشان کرد:این روستا یکی از ده روستای هدف گردشگری در شهرستان تفت است و به تنهایی به اندازه شهرهای بزرگ دارای جاذبه های گردشگری است.
میرخلیلی با تقدیر از عوامل برگزاری این جشنواره اظهار داشت: در این جشنواره سعی شد در کنار معرفی محصول عسل این روستا ، غرفه هایی در راستای آداب و آیین های سنتی، صنایع دستی ، محصولات کشاورزی و دامی و غذاهای محلی به نمایش درآید.
بخشدار نیر به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره و بیان نمود: برند سازی محصول عسل، حذف واسطه ها ، رونق تولید محصولات محلی و همچنین معرفی منابع گردشگری منطقه از اهداف برگزاری نخستین جشنواره عسل بنادکوک بود.
لازم به ذکر است بیش از ١٠٠ نفر در روستای بنادکوک به کار زنبور داری و تولید عسل مشغول هستند و بیش از ٢۵٠ هزار کندو در روستای بنادکوک دیزه وجود دارد که  سالانه ٣٠٠ تن عسل در این منطقه تولید می شود.