به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"سعید پرويزي" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تفت در این جلسه به مکاتبات اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و وزارت کشور در خصوص مبارزه و رصد پشه آئدس اشاره نمود و از کلیه دستگاه‌ها درخواست نمود در خصوص مهار و مبارزه با این پشه و جلوگیری از شیوع بیماری‌های منتقله توسط آن، نهایت سعی و تلاش خود را بکار بندند.

 

در ادامه "سید محمدجواد میر جلیلی" مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت در خصوص پشه مهاجم آئدس، گزارشی ارائه و به تهدیدات آن اشاره نمود.

 

سپس نعيمي رئیس گروه اعزامی از اداره کل پدافند غیرعامل استانداری، در خصوص موضوع جلسه، مواردی را بیان و از فرمانداری شهرستان تفت که اولین شهرستان استان بوده که جلسه مربوط به پشه آئدس را برگزار نموده، تقدیر و تشکر نمود. وی همچنین به آنفولانزای حاد پرندگان و مناطق درگیر با آن نیز اشاره و توصیه‌هایی در این زمینه به حاضرین ارائه نمود.

در ادامه مقرر شد شبکه بهداشت و درمان شهرستان، بروشور و تراکت‌های آموزشی در خصوص نحوه مبارزه و کنترل پشه آئدس تهیه و در اختیار کلیه دستگاه‌ها قرار دهد و هم‌چنین تمامي ادارات ذی‌ربط نسبت به برگزاري دوره آموزشي برای گروه‌های هدف، اقدامات لازم به عمل‌آورند.