به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "کمال دهقانی فیروزآبادی" در این جلسه مهم‌ترین مشکل روستاهای شهرستان تفت را تأمین آب آشامیدنی بیان کرد و اظهار داشت: مشکل اساسی روستاهای این دهستان و بخش اعظمی از روستاهای شهرستان تفت مشکل آب آشامیدنی است و با بررسی‌های انجام‌شده اولویت اصلی خود را در شهرستان مسئله تأمین آب آشامیدنی قراردادیم و طرح شبکه آب سراسری همه روستاهای شهرستان تهیه و برای این طرح مناقصه نیز برگزارشده است و پیمانکارانی نیز انتخاب شدند؛ اما با افزایش قیمت‌ها در حال رایزنی با سازمان برنامه‌وبودجه کشور برای افزایش اعتبار هستیم تا این طرح هرچه سریع‌تر آغاز شود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه، به افزایش درآمد دهیاری از طریق افزایش پرداختی مالیات ارزش‌افزوده نیز اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده پرداخت مالیات ارزش‌افزوده استانی شده و بر اساس جمعیت هر روستا پرداخت می‌شود. این موضوع باعث شد دهیاری‌های شهرستان تفت افزایش درآمد خوبی از این پرداخت داشته باشند و کارهای عمرانی خوبی در این مناطق صورت بگیرد.

"محمد محامدی" نیز در این جلسه در مورد نحوه تقسیم بودجه شهرستان بر اساس اعتبارات استانی گفت: بودجه شهرستان در سال 97 حدود بیست میلیارد تومان است و این بودجه بر اساس هماهنگی معاونت عمرانی استانداری، سازمان برنامه‌وبودجه استان و مدیرکل دستگاه‌های استان و بر اساس اولویت‌بندی پروژه‌های مهم تقسیم‌شده است و فرمانداری نقش نظارتی خود در این زمینه را انجام خواهد داد و سعی شده این بودجه محدود بر اساس عدالت بین بخش‌های مختلف شهرستان تقسیم شود.

فرماندار شهرستان تفت به نقش هماهنگی بین دستگاه‌های شهرستان در حل مشکلات اشاره کرد و اظهار داشت: هریک از ادارات و دستگاه‌های شهرستان باید وظایف خود را انجام داده و با سایر دستگاه‌ها نیز هماهنگ باشند و از موازی کاری در ادارات پرهیز شود.

"علی احمدیان" نیز در ادامه جلسه اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید اقدامات مناسبی در سطح روستاها صورت گرفته است و کارهای عمرانی خوبی در روستاهای بخش مرکزی انجام‌شده است.

بخشدار مرکزی تفت، بیشتر مشکلات روستاها را ناشی از کم‌آبی دانست و اظهار امیدواری کرد با انجام طرح آب‌رسانی روستایی که نماینده پیگیری می‌کنند بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد.