جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان تفت

جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان تفت با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان یزد ، فرماندار و اعضای این شورا در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان تفت تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت"هادی هادی نسب"  خواستار آمادگی اعضای شورا ی مدیریت بحران شهرستان شد و گفت: انتظار دارم مجموعه مدیریت بحران شهرستان و اعضای این شورا وظایف خود را به نحو احسنت انجام دهند و آمادگی لازم برای مواجهه با بحران را داشته باشند تا در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه با مشکلات عدیده‌ای روبرو نشویم.

مدیرکل مدیریت بحران استان وظیفه کنونی این شورا را پیش‌بینی و پیگیری خواند و افزود: وظیفه شورای مدیریت بحران شهرستان تفت در حال حاضر پیش‌بینی و پیشگیری هست و دستگاه‌ها باید با وظایف خود به‌خوبی آشنا و آگاه باشند و آموزش لازم نیز صورت گیرد تا آمادگی لازم در زمان وقوع بحران وجود داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران به مسئله بیمه حوادث طبیعی اشاره کرد و گفت: با همکاری بیمه معلم تا پایان سال 97 مردم استان یزد می‌توانند املاک تجاری و مسکونی خود را بیمه نمایند و پنجاه‌درصد هزینه بیمه را مدیریت بحران استان پرداخت خواهد کرد.

"هادی نسب" درباره مبارزه با مگس مدیترانه‌ای گفت: امید است اعتبار لازم برای مبارزه با مگس مدیترانه‌ای تخصیص یابد تا این موضوع برای شهر تفت به بحران تبدیل نشود.

"محمد محامدی" در ادامه این جلسه بحران آب را مسئله جدی شهرستان مطرح نمود و گفت: بحران کم‌آبی در شهرستان رخ‌داده و در حال حاضر حدود 220 روستا در شهرستان با تانکر آب‌رسانی می‌شود . با رایزنی‌های صورت گرفته با ریاست سازمان برنامه‌وبودجه کشور خواستار کمک به این شهرستان جهت رفع مشکلات آب‌رسانی به روستا شدم و امیدوارم با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مدیریت بحران استان این مبلغ به شهرستان تفت تخصیص یابد.

فرماندار خواستار همکاری اعضای این شورا با شرکت آبفار شهرستان شد و افزود : امید است با همکاری اعضای این شورا با شرکت آبفار شهرستان این شرکت بتواند آب‌رسانی به مناطق روستایی را به‌خوبی انجام دهد و مشکلات مردم درزمینهٔ بحران کم‌آبی به کمترین میزان خود برسد.

در ابتدای این جلسه مدیران منابع طبیعی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان گزارش عملکرد سال 96 خود را ارائه نمودند و "فلاح نژاد" رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خواستار توجه ویژه مدیریت بحران استان نسبت به آفت مگس مدیترانه‌ای شد.