جلسه هماهنگی اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها (FTTX) در شهر تفت

جلسه هماهنگی اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها (FTTX) در شهر تفت با حضور فرماندار شهرستان تفت، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، شهردار و عضو شورای اسلامی شهر تفت و جمعی از مسئولان استانی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"محمدرضا پاکدل"مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد در نشست شورای راهبری توسعه‌ ICT که با حضور فرماندار شهرستان تفت، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، شهردار و عضو شورای شهر تفت برگزار شد، از اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها (FTTX) در شهر تفت خبر داد.

وی با اشاره به شروع پروژه توسعه شبکه پرسرعت ثابت‌ مبتنی بر فیبر نوری، به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم وزارت ارتباطات در دولت مردمی سیزدهم، اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها (FTTX) در شهر تفت را در راستای طرح توسعه شبکه ملی اطلاعات و از زیرساخت‌های ضروری عصر حاضر عنوان کرد.

 پاکدل افزود: ارائه سرویس FTTH توسط اپراتور پیشگامان در شهر تفت، زمینه دسترسی به سرویس باکیفیت و رقابتی را فراهم خواهد کرد و علاوه بر این، با کاهش تقاضا روی سرویس موبایل، ضمن بهبود کیفیت شبکه 4G زمینه اجرای شبکه 5Gنیز فراهم و مردم عزیز تفت طعم شیرین فناوری را بیش‌ازپیش خواهند چشید.

"محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت ضمن تقدیر حمایت‌های انجام‌شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌منظور توسعه شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: به‌منظور تسریع در اجرای این پروژه ملی در شهر تفت تلاش خواهیم کرد با انجام هماهنگی‌های لازم و تعامل و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی شهرستان، به‌ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر تفت، این پروژه در نیمه دوم مردادماه عملیاتی شود.