جلسه هماهنگی برگزاری مراسم‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان تفت

جلسه هماهنگی برگزاری مراسم‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان تفت با حضور امام‌جمعه تفت، فرماندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و جمعی از مسئولان در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛"حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه تفت در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در این شهرستان گفت: شهرستان تفت با عنوان حسینیه استان یزد شناخته می‌شود و برنامه‌های روزهای تاسوعا و عاشورا باید بانظم و ترتیب و در شأن این عنوان برگزار شود.

امام‌جمعه تفت بیان داشت: در تبلیغاتی که اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان از برنامه‌های شاخص ایام محرم در استان یزد نام‌برده اسمی از مراسم بزرگ نخل برداری عصر روز عاشورا در شهر تفت نیامده و انتظار می‌رود این موضوع جبران شود.

حجت‌الاسلام گلوردی افزود: در روز عاشورای حسینی(ع) میزبان مهمانی از سایر نقاط استان و کشور هستیم و باید برنامه‌ریزی خوبی برای پذیرایی از این مهمانان صورت گیرد.

برگزاری نماز ظهر روز عاشورا و اجرای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در حسینیه امام خمینی(ره) دو موضوع دیگری بود که امام‌جمعه تفت به آن اشاره نمود.

"محمد دهشیری" در این جلسه به تدابیر اتخاذشده پیرامون دو موضوع امنیتی و ترافیکی برای برگزاری مراسم‌های این دو روز اشاره و افزود: برنامه‌ریزی لازم برای حضور عزاداران حسینی(ع) در برنامه‌ها و مراسم‌های روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)انجام‌گرفته و دستگاه‌های خدمات رسان آماده ارائه خدمت مناسب به عزاداران حسینی(ع) هستند.

فرماندار شهرستان تفت به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حضور گردشگران ، خبرنگاران و عکاسان در مراسم روز عاشورای حسینی(ع) در تفت اشاره و گفت: مکانی در حسینیه امام خمینی(ره)برای استقرار این دسته از افراد تدارک دیده‌شده و پیگیری‌های لازم برای پوشش زنده تلویزیونی مراسم‌های عزاداری در شهر تفت نیز صورت گرفته است.

دهشیری اظهار داشت: با توجه به حضور افراد از سایر نقاط استان و کشور در نقاط شهری و روستایی شهرستان در این ایام به دستگاه‌های خدمات رسان برای تأمین آب و برق مناطق مختلف و تأمین آرد نانوایی‌ها تأکید شده و برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مطلوب به عزاداران صورت گرفته است.

تأمین پارکینگ برای مراسم روز عاشورای حسینی(ع) در حسینیه امام خمینی(ره) تفت موضوع بعدی بود که فرماندار تفت به آن اشاره و تصریح نمود: تلاش عوامل شهرداری تفت آماده کردن رودخانه فصلی شهر تفت برای تأمین پارکینگ موردنیاز برای مراسم روز عاشورا است و هماهنگی لازم برای همکاری اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با شهرداری تفت برای این موضوع نیز صورت گرفته است تا با اضافه نمودن تجهیزات راه سازی ؛ رودخانه مرکزی برای این منظور آماده شود.