به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری شهرستان تفت، "سعید پرویزی" در آستانه سال تحصیلی جدید و بازگشایی دانشگاه‌ها بابیان اینکه دانشگاه باید محیطی امن و آرام برای دانشجویان باشد اظهار داشت: باید روحیه نشاط، شادابی و آرامش برای دانشجویان فراهم شود و با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها قرار داریم لازم است روسا و مدیران حوزه تعلیم و تربیت، تمهیدات لازم را بدین منظور فراهم نمایند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت در این جلسه با اشاره به جایگاه دانشگاه‌ها عنوان کرد: دانشگاه‌ها همان‌گونه که در حوزه ارتقاء سطح علمی افراد تلاش و کوشش می‌نمایند باید در همسویی علم و اشتغال نیز کوشا باشند.

وی بیان کرد: تعامل و ارتباط بین دانشگاه و صنعت موجب ایجاد رفاه اجتماعی و توسعه روزافزون شهرستان می‌شود.

 معاون فرماندار افزود: باید به مرحله‌ای برسیم که دانشجویان ما پس از پایان تحصیلات خود، جسارت و توانایی عملی و تجربی لازم را داشته باشند تا در همان رشته‌ای که تحصیل‌کرده‌اند مشغول به کار شوند و در این زمینه می‌توان با تعامل با مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در کنار کسب دانش، مهارت و کارآفرینی را نیز به دانشجویان آموخت.

 

پرویزی همچنین خواستار برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های شهرستان شد و افزود: در این کرسی‌های آزاداندیشی می‌توان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در چهل سال اخیر را بیان کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد، اساتید و دانشجویان تفتی تبار دانشگاه‌های سراسر کشور به‌عنوان قشر فرهیخته و اندیشمند این شهرستان می‌توانند نقش مؤثری در بهبود و توسعه متوازن و همه‌جانبه شهرستان تفت داشته باشند و ابراز امیدواری کرد تا با همیاری آنان، برنامه‌ها و طرح‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به اجرا درآید.