حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جمع دانش آموزان طرح ولایت

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با همراهی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، امام‌جمعه تفت ، فرماندار شهرستان تفت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در جمع دانش آموزان شرکت‌کننده در طرح ولایت یزد( اردوی فرهنگی تربیتی روشنا) که در کانون تربیتی فرهنگی ولایت تفت در حال برگزاری است ؛حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛"سردار غلامرضا سلیمانی" در جمع دانش آموزان طرح ولایت یزد بابیان اینکه تربیت کادر برای انقلاب اسلامی از کار های باقی‌مانده در گام اول انقلاب است، گفت: از رهبر معظم انقلاب سؤال کردند که اگر برگردید به عقب و به اوایل پیروزی انقلاب اسلامی چه‌کاری انجام‌نشده‌ای را در دستور کار قرار می‌دهید ایشان در پاسخ تربیت کادر برای انقلاب اسلامی را عنوان کردند.

 

وی ادامه داد: امام راحل نیز در خرداد سال ۴۲ فرمودند سربازان من در گهواره‌ها هستند یعنی یک دوره تربیت کادر اتفاق افتاد تا انقلاب اسلامی توانست به پیروزی برسد و اکنون این توفیق برای دانش‌آموزان به وجود آمده تا در دوره طرح ولایت حضور پیدا کنند و باید این فرصت فراهم‌شده که مسیر کادر سازی برای میهن اسلامی است را غنیمت شمرد.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: آینده را نوجوانان و جوانان خواهند ساخت همان‌طور که ما در انقلاب اسلامی شاهد بودیم که جوانان محور اصلی مبارزه و تحرک در مقابل رژیم ستم‌شاهی بودند و آینده میهن اسلامی را ساختند. همچنین در دوران دفاع مقدس تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش آمور درراه انقلاب نشان می‌دهد که دانش آموزان در اصلی‌ترین نقاط درگیری بودند حتی زمانی که جبهه‌ها آرام می‌شد دانش آموزان رغبتی برای حضور در این جبهه‌های آرام و خط پدافندی نداشتند.

 

سردار سلیمانی گفت: ۹۲ هزار شهید بسیجی داریم که قابل‌مقایسه با تعداد شهدایی که وظیفه رسمی آن‌ها جنگیدن بود نیست، این شهیدان آینده‌ساز ما شدند تا امنیت در کشور ما مثال‌زدنی باشد و باور می‌توانیم در آن دوران تحت پیدا کند، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد در این جنگ که همه شرق و غرب از آن پشتیبانی می‌کرد موفق شویم اما با تفکر علوی و فرهنگ عاشورا نه‌تنها ملت ایران توانست پیروز شد حتی طی ۶ سال از آزادسازی خرمشهر تا پذیرفتن قطعنامه دشمن را در خاک خودش زمین‌گیر کردند.

 

وی افزود: اکنون در گام دوم انقلاب قرار داریم، رهبر انقلاب ۴۲ بار، دو بار نوجوانان و ۴۰ بار جوانان را در بیانیه گام دوم انقلاب خطاب قراردادند و فرمودند اصل حرکت با محوریت جوانان و با استفاده از تجربیات تاریخی و با بسیج همه ظرفیت‌ها باید انجام گیرد، باید با امید به پیروزی، جهش در پیشرفت و روحیه جهادی، کار های باقی‌مانده از گام اول انقلاب اسلامی را در گام دوم انجام دهیم.

 

سردار سلیمانی بابیان اینکه آینده‌ای بسیار باعظمت‌تر از آن چیزی که در تصور می‌گنجد، خواهیم ساخت، تصریح کرد: ما در این ۴۲ سال انقلاب اسلامی همیشه از چیزی که فرض می‌کردیم وضعیتمان و جایگاهمان بهتر شده و حقانیت ملت ایران بیش از آن‌که تصور می‌کردیم آشکار و دشمنان بیش از تصور ما، دچار تحلیل قوا و اضمحلال شده و در مسیر سراشیبی قرار گرفتند که این‌ها همه نشان‌دهنده مدد الهی و عنایات و فضل الهی است که به مقاومت ملت ایران و با محوریت جوانان و نوجوانان عطاشده است.

 

وی مهم‌ترین کار بر زمین‌مانده در گام اول انقلاب را تربیت کادر برای انقلاب اسلامی دانست و گفت: هر مسیر، پیشرفت و تحقق هر هدفی مستلزم داشتن کادرهای مناسب و درخور آن هدف است، کادرهایی که خصوصیات انقلاب اسلامی را داشته باشد، یک حرکت خداپسندانه و زیبا که ملت ایران بتواند جایگاه تمدن سازی را به خود اختصاص بدهد.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: همان‌جایی که تمدن اسلامی به رشد و نمو رسید ملت بزرگ ایران پیش‌قراول این پیشرفت بود، در قرن چهارم و پنجم هر دانشمند بزرگی را در زمین‌های پهناور اسلامی آن زمان رصد می‌کنیم ایرانی است، علامه شهید مطهری می‌فرماید اگر ایران را از آن دوره اسلام جدا کنید تقریباً چیزی  از تمدن اسلامی  باقی نمی‌ماند، ملتی که این تجربه دارد می‌تواند آن تجربه را دوباره تکرار کند.

 

وی گفت: ایران در مسیر تمدن سازی قرار دارد و دشمنان تمام ظرفیتشان را وارد میدان کرده‌اند تا اینکه ایران به الگوی کامل تبدیل نشود، چون در این صورت همه دنیا و مسلمانان از این الگو تقلید و الگوبرداری خواهد کرد، مقاومت ایران فرهنگ شده است و رژیم صهیونیستی از این مقاومت رنج می‌برد چراکه رهبر می‌فرماید وقتی کشورهای مسلمان در کنار هم قرار گیرند تمدن اسلامی شکل می‌گیرد و این مسیر بازشده است و نظام سلطه می‌خواهد آن را متوقف کند و صحنه را برگرداند اما نمی‌تواند.

 

سلیمانی ادامه داد: اروپایی‌ها و غرب که به این سطح از پیشرفت رسیدند، دوره رنسانس را با تکیه‌بر نهضت ترجمه تمام کتب مسلمانان و آثار و نظریات مسلمانان تجربه کردند و با اقتباس از آن رنسانس را رقم زدند و پیشرفت‌های علمی حادث شد اما از آن پیشرفت علمی سوءاستفاده کردند و نه‌تنها کمکی به جهان اسلام نکردند بلکه با تحصیل قدرت برآمده از آن پیشرفت‌ها، جهان اسلام را اشغال کردند و مورد استعمار و کشتار قراردادند.

 

وی تمدن و پیشرفت غرب را مدیون جهان اسلام و ایران دانست و گفت: غرب نه‌تنها دینش را ادا نکرد بلکه از قدرت سوءاستفاده کردند چون مبنای دستیابی به قدرت آن‌ها، اندیشه‌ی مادی سرمایه‌داری یا سوسیالیستی بود و قدرت در اختیار تحصیل ثروت و غارت سرزمین‌های اسلامی در دستور کار قرار گرفت که اشغال فلسطین، تجاوز به عراق و افغانستان ازاین‌دست موارد است.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: انقلاب اسلامی  مسیر جدیدی بازکرده است و بن‌بستی در این مسیر وجود ندارد لذا فشار بر ایران وارد می‌کند، تحریم اقتصادی و سایر فشارها، همچنین عملیات گسترده رسانه‌ای و ترویج فرهنگ غرب برای این است که مسیر امپریالیست و نظام سرمایه‌داری هنوز باز است.

 

وی تأکید کرد: مسیر تربیت کادر در وزارت آموزش‌وپرورش و بسیج مستضعفین رسالتی است که باید با هوشمندی دنبال شود تا نوجوانان و جوانان فرهیخته بتوانند در آینده نقش‌آفرین باشد و در همه صحنه‌ها حضور پیداکرده و به فرموده رهبری در عرصه‌های نقش‌آفرین مشارکت داشته باشند.