دیدار مدیرکل هواشناسی استان یزد با فرماندار شهرستان تفت

مدیرکل هواشناسی استان یزد با همراهی کارشناس پیش‌بینی این اداره کل با حضور در فرمانداری شهرستان تفت با فرماندار این شهرستان دیدار و پیرامون برنامه‌های این اداره کل و هم‌چنین بارندگی‌های چند روز آینده در شهرستان بحث و تبادل‌نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "رضا برهانی"مدیرکل هواشناسی استان یزد با همراهی "احسان دهقانی" کارشناس پیش‌بینی این اداره کل با حضور در فرمانداری شهرستان تفت با "محمد دهشیری"فرماندار این شهرستان دیدار و پیرامون برنامه‌های این اداره کل و هم‌چنین بارندگی‌های چند روز آینده در شهرستان بحث و تبادل‌نظر کردند.

"رضا برهانی" در این دیدار به برنامه‌های اداره کل هواشناسی استان یزد در سال جاری اشاره و بیان داشت: یکی از برنامه‌های این اداره کل تبدیل ایستگاه‌های سنتی هواشناسی و باران‌سنجی به ایستگاه‌های خودکار است که در این خصوص نیازمند تخصیص منابع اعتباری استانی دراین‌باره هستیم.

برهانی از استقرار 22 ایستگاه هواشناسی در شهرستان تفت خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته تعدادی از این ایستگاه‌ها به‌ویژه در مناطق مهم به ایستگاه‌های خودکار تبدیل‌شده تا اطلاع‌رسانی‌های این اداره کل در شهرستان دقیق و به‌موقع باشد.

مدیرکل هواشناسی استان یزد به بارندگی‌های پیش رو در چند روز آینده در استان یزد اشاره و افزود: انتظار می‌رود مردم استان یزد به‌ویژه شهرستان تفت در ایام پیش رو نسبت به اخطارها و هشدارهای اداره کل هواشناسی استان یزد حساس بوده و در صورت اعلام وضعیت نارنجی و قرمز از تردد کنار رودخانه‌های فصلی، مسیل‌ها و حضور در ارتفاعات و تفرجگاه‌ها خودداری نمایند.

"محمد دهشیری" نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در اجرای پروژه‌های اداره کل هواشناسی در شهرستان تفت اظهار داشت: تنوع اقلیمی و جغرافیایی که در شهرستان تفت وجود دارد؛ شرایط این شهرستان را نسبت به سایر شهرستان استان متمایز کرده و پیش‌بینی‌های هواشناسی در این شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

دهشیری بیان داشت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از اهالی شهرستان به شغل‌های کشاورزی و دامداری مشغول هستند پیش‌بینی‌های دقیق هواشناسی در جلوگیری از سرمازدگی و کاهش خسارت‌های ناشی از بارندگی تأثیر به سزایی دارد.

فرماندار شهرستان تفت تصریح نمود: با توجه به‌پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی و اخطار مدیریت بحران استانداری یزد مبنی بر بارش باران؛ جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان تفت تشکیل و تصمیماتی در رابطه کاهش خسارات بارندگی‌های احتمالی روزهای آینده در شهرستان اتخاذشده است.

دهشیری خاطرنشان کرد: با توجه به‌احتمال بارش‌های رگباری که با جاری شدن سیلاب همراه است از مردم تقاضا داریم در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه از حضور در تفرجگاه‌ها، ارتفاعات و مناطق ییلاقی تا حد امکان خودداری نمایند.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت افزود: بازدید از رودخانه‌های فصلی در دستور کار بخشداران، مدیران عضو ستاد بحران و دهیاران قرارگرفته و سعی شده با پاک‌سازی رودخانه‌های فصلی؛ مسیر عبور سیلاب‌ها و روان آب‌ها باز باشد تا خطرات احتمالی به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

​​​​​​​