به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، در ابتدای این نشست درخواست‌ها و مشکلات موجود توسط اهالی و اعضای شورا مطرح گردید که کمبود آب آشامیدنی در روستا، وام‌های اشتغال خانگی، عدم واگذاری زمین در روستا و سرویس مدارس بخشی از این موارد مطرح‌شده در این نشست بود.

در ادامه رؤسای ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان به پاسخگویی به مشکلات طرح‌شده پرداختند.

در پایان فرماندار شهرستان تفت در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای آن دوران اظهار امیدواری کرد با برگزاری نشست‌های مردمی با حضور برخی از مسئولان اجرایی شهرستان، مشکلات مردم بررسی و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

"محمد محامدی" خواستار پیگیری موضوعات مطرح‌شده در این جلسه توسط بخشدار و دهیار شد و افزود: با پیگیری مداوم بسیاری از مشکلات مطرح‌شده در این جلسه قابل‌حل است و امید است دهیار روستا گزارش پیگیری‌های خود در رابطه با مشکلات مطرح‌شده را به فرمانداری ارائه دهد.

فرماندار شهرستان تفت به موضوع مشکلات آب‌رسانی به روستاهای شهرستان اشاره کرد و گفت: در بحث آب‌رسانی با مشکلات زیادی روبرو هستیم و در تابستان امسال بیشتر وقت فرماندار و بخشداران به مسئله آب‌رسانی سیار اختصاص پیدا کرد و در جلسات هفتگی با معاونان و بخشداران تصمیمات لازم در جهت حل این مشکل گرفته شد و تا حدودی این بحران مدیریت شد.

وی در ادامه افزود: در هفته گذشته با حضور نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی دیداری با عدل معاون سازمان برنامه‌وبودجه در جهت تخصیص منابع مالی لازم جهت شروع پروژه انتقال آب به روستاهای شهرستان داشتیم و امیدواریم به‌زودی این پروژه بزرگ شروع شود که با تکمیل این پروژه بخش زیادی از مشکلات مردم روستایی شهرستان کاهش پیدا خواهد کرد.

 محامدی در ادامه از ساخت مخزن آب توسط اداره آبفار شهرستان برای کاهش مشکلات تأمین آب این روستا خبر داد.

 بالاترین مقام اجرایی شهرستان به مسئله اشتغال روستایی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در جذب اعتبارات وام روستایی سال 96 شهرستان تفت رتبه اول را کسب نمود و امید است با تأمین منابع مالی، پرداخت این وام در سال 97 نیز به‌زودی شروع شود تا با ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی از مهاجرت روستائیان جلوگیری شود.

محامدی به مشکل سرویس مدارس روستایی نیز اشاره کرد و تصریح نمود: با همکاری آموزش‌وپرورش، بخشداری و دهیاری مشکل سرویس مدارس دهستان نصرآباد حل خواهد شد.

لازم به ذکر است فرماندار شهرستان تفت در ادامه حضور در روستای همت‌آباد از دبستان این روستا نیز بازدید و در جریان مشکلات این مدرسه نیز قرار گرفت و مقرر شد با بازدید مجدد فرماندار به همراه مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد تصمیمات لازم در جهت حل مشکلات این مدرسه گرفته شود.