به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"محمد محامدی" در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت‌های زیست‌محیطی سازمان مردم‌نهاد در شهرستان تفت گفت: معضل اصلی شهرستان تفت درزمینهٔ محیط‌زیست، جمع‌آوری و دفن پسماند است و در روزهای تعطیل با توجه به حضور گردشگران از مرکز استان در شهرستان با حجم زیادی پسماند روبرو می‌شویم و دهیارهای شهرستان با بودجه محدود بیشتر زمان هفته را مشغول جمع‌آوری و دفن پسماند هستند.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: در جلسه مدیریت پسماند استان یزد به بیان مشکلات جمع‌آوری و دفن پسماند در مناطق ییلاقی شهرستان پرداختم و در آن جلسه مقرر شد در طرح جامع پسماند یزد، شهر تفت و بخش مرکزی آن‌هم دیده شود.

"مرتضی جعفری" فعال محیط‌زیست نیز ضمن تقدیر از دغدغه‌های محیط زیستی فرماندار شهرستان تفت در این دیدار اظهار داشت: تلاش‌های دوستداران محیط‌زیست استان ارتقا منطقه شیرکوه به منطقه حفاظت‌شده است و از پیگیری‌های و قاطعیت جنابعالی در راستای حفظ منافع شیرکوه قدردانی می‌نماییم.

وی در ادامه افزود: بحث آسفالت جاده‌های منتهی و راه‌های موجود در شیرکوه جمع‌آوری پسماند و گردشگری موضوعاتی است که شیرکوه را تهدید می‌نماید.