معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، با حضور "سعید پرویزی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تفت و جمعی از مسئولین مراسم نمادین روز درختکاری در کاردانش عباس بن علی (ع) تفت برگزار شد.

 

 

"سعید پرویزی" در حاشیه این مراسم ضمن تبریک و گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: امیدواریم با همکاری و مشارکت آحاد مردم استان، شاهد حفظ منابع آب‌وخاک و توسعه روزافزون فضای سبز استان با مدیریت بهینه و اصولی در جهت احیا و حراست از منابع ارزشمند میراث آیندگان باشیم.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت خاطرنشان کرد: درخت نماد سرافرازی و ایستادگی و سر سبزی است این نماد سربلندی می‌تواند الگوی مناسبی برای انسان باشد.

 

 

 وی افزود :روز ملی درختکاری روز پاسداشت یکی از شاهکارهای خلقت است و بهانه‌ای است تا همگان به محیط‌زیست احترام بگذارند، آن را احیا یا حداقل با دقت بیشتری نگه‌داری کنند.

 

 

پرویزی ادامه داد: پیام این حرکت، احیای محیط‌زیست و ایجاد فرهنگ و آموزش به نسل جوان در راستای حراست و صیانت از طبیعت و درخت است و امروزه اهمیت دادن به این مهم بیش‌ازپیش ما را در اجرای این طرح و فرهنگ‌سازی و تشویق عمومی ترغیب می‌کند.

 

 

معاون فرماندار با اشاره به برگزاری این مراسم در جمع دانش آموزان مدارس، اضافه کرد: هدف از این برنامه‌ها تعمیق فرهنگ درختکاری و توجه به نقش آن در حفظ محیط‌زیست، در بین جوانان است.

 

 

سعید پرویزی اظهار امیدواری کرد: اجرای آیین‌هایی چون درختکاری که با مشارکت و همکاری دانش‌آموزان به‌صورت گروهی انجام می شودزمینه ساز حضور آنان در تمامی فعالیت‌های اجتماعی  می گردد ودانش آموزان با روش‌های کاشت و نگهداری نهال آشنا شده  و اهمیت وجود و نگهداری فضای سبز را به آنان یادآوری می‌کند.

 

 

پرویزی در پایان تأکید نمود: با عنایت به تغییر اقلیم در دنیا و به‌ویژه در کشور ما، توجه جدی به مدیریت تغییر اقلیم ضروری است فلذا شرایط ایجاب می‌کند که حفاظت از منابع طبیعی (آب، خاک، مراتع و ...) نباید صرفاً محدود به مناسبت‌ها باشد، لازم است این امر مؤثر در زندگی امروز و آینده بشر به یک فرهنگ عمومی و همگانی تبدیل شود چراکه حفاظت از منابع طبیعی حفاظت از میراث ملی است.

 

 

در این مراسم مسئولان شهرستان تفت اقدام به کاشت نهال در محوطه کاردانش عباس بن علی (ع) کردند.