با حضور سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولین ؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، مراسم آغاز سال تحصیلی شهرستان تفت هم‌زمان با هفته دفاع مقدس با حضور "حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد سورمه چشم" امام‌جمعه تفت، "علیرضا نوکار" سرپرست فرمانداری شهرستان تفت، "محمدمهدی فرهنگ دوست" مسئول مرکز حفظ آثار  و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه الغدیر یزد و جمعی از مسئولین در دبیرستان دخترانه زینب کبری (س) برگزار شد.

"حجت‌الاسلام سید محمد سرمه چشم" در آیین بازگشایی مدارس شهرستان تفت ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به دانش آموزان تفتی گفت: فرصتی را که در دست دارید غنیمت شمارید و با کسب مدارج علمی به عموم جامعه خدمت و برای برپایی عدالت اخلاق و انسانیت تلاش نمایید.

امام‌جمعه شهر تفت آغاز سال تحصیلی، حماسه عاشورا و دفاع مقدس را در یک امتداد دانست و افزود: جهت این حرکت به سمت راه مستقیم و عزت اسلام و اعتلای کشور ایران اسلامی است.

سرمه چشم بابیان اینکه معلمان مشعل هدایت دانش آموزانند ادامه داد: بخشی از انتخاب طریق زندگی دانش آموزان در دست معلمان است و امانتی به نام فکر و دل دانش‌آموز در نیز در اختیار این قشر زحمت‌کش است و باید با دقت کامل از آن‌ها حراست کنند.

"محمدمهدی فرهنگ دوست" مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه الغدیر استان یزد نیز در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بر بیان خاطرات دوران هشت‌ساله برای جلوگیری از انحراف، ضروری است در موقعیت‌های مناسب، خاطرات آن دوران افتخارآفرین برای نسل‌های جدید بیان شود.

وی در ادامه به بیان خاطراتی از رشادت‌های دوران هشت‌ساله دفاع مقدس پرداخت و خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رعایت حجاب عاشورایی در بین دانش آموزان شد.

"صادق مهدیان" مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان تفت ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس از رونمایی سند محور توسعه آموزش‌وپرورش این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: سندی 20 محوره برای توسعه آموزش‌وپرورش تبیین و به‌زودی از این سند رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: سعی خواهد شد با اجرای محورهای این سند دانش آموزان تفتی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تربیت شوند.

برپایی صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان، ادای احترام به شهدای شهرستان به‌ویژه شهدای دانش‌آموز و به صدا درآوردن زنگ نمادین مهر و مقاومت از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.