به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "سعید پرویزی" در ابتدای جلسه به‌مرور برخی اقدامات و تمهیدات انجام‌شده در مراسم دهه اول محرم شهرستان پرداخت و از زحمات کلیه اعضای ستاد اربعین شهرستان، به‌ویژه نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی شهرستان، تقدير و تشکر نمود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری به جلساتی که پس از مراسم دهه اول تاکنون در سازمان تبلیغات اسلامی و نیز دفتر امام‌جمعه جهت ارزیابی اقدامات انجام‌شده در دهه اول محرم و برنامه‌ریزی بهتر برای برگزاری مراسم اربعین برگزارشده، اشاره نمود و با توجه به نکات مطرح‌شده، تلاش کلیه اعضا و مسئولین محترم کمیته‌های ستاد اربعین شهرستان در هرچه بهتر برگزار شدن مراسم اربعين حسيني در دو حوزه شهرستان و اعزام کاروان‌های زائرین به عراق و عتبات عالیات را خواستار شد.

"سید محمدجواد میر جلیلی" مسئول کمیته بهداشت – درمان وامداد و نجات ستاد اربعين به ارائه گزارش اقدامات انجام‌شده پرداخت.

وی اضافه کرد علیرغم اعزام اکیپ‌های درماني به كربلاي معلي و كرمانشاه، تدابیر لازم برای ارائه خدمات توسط اکیپ‌های اورژانس بيمارستان و کارکنان مركز بهداشت اندیشیده شده و آمادگي كامل کمیته بهداشت را در اين خصوص اعلام نمود.

میر جلیلی از مسئولين امر درخواست نمود تا ليست مشخصات زائرين اعزامي به عتبات عاليات را در اختيار مركز بهداشت قرار دهند تا تدابیر لازم جهت آموزش زائرین و نیز کنترل‌های بهداشتی در نظر گرفته شود.

"غلامرضا فلاح" مسئول کمیته حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه به ارائه گزارش اقدامات انجام‌شده و جلسات این كميته در استان و شهرستان پرداخت.

وی بازديد و پیگیری رفع نواقص از رستوران‌ها، سرویس‌های بهداشتی و اماكن خدمات رفاهی به مسافرین را از اقدامات راهداري بيان نمود.

حيدري نماينده مسئول کمیته اعزام و مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه به ارائه آماری از پیش‌بینی ثبت‌نام و اعزام گروه‌ها توسط مدیران کاروان‌ها و مشكلات کاروان‌ها در سال جاری پرداخت. وی همچنين به کانون ولایت، حسینیه دهشیر و مدرسه شبانه‌روزی علی‌آباد جهت پذيرايي و اسكان زائران در صورت بروز حوادث غیرمترقبه و اضطراری اشاره نمود.

نادري رئيس پليس پيشگيري و عمليات ناجا، ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام‌شده توسط نیروی انتظامی، خواستار تسریع شهرداري در نصب علائم راهنماي مسير در جاده كمربندي جهت جلوگیری از بروز حوادث و راهنمايي وسايل نقليه گردید.