معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "محسن صادقیان" در جلسه بازآفرینی شهرستان تفت گفت: طرح بازآفريني شهري پايدار يکي از طرح‌هاي دولت به‌منظور ساماندهي و ایمن‌سازی بافت‌هاي قديمي و تأمین زیرساخت‌ها و نيازهاي مختلف آن مناطق است که از طريق راه‌اندازي دفاتر تسهيل گري اجرايي می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد بابیان این‌که بازآفريني شهري بدون هماهنگي و مشاركت مردم به نتيجه مطلوبي نخواهد رسيد، افزود: ازآنجاکه بازآفريني شهري براي مردم و رفاه مردم محلات است بايد به خواست و نياز مردم در هر محله توجه کرد.

وی  ادامه داد: در راستای جلوگیری از اجرای فعالیت‌های تکراری در استان، از دستگاه‌ها خواستیم که شرح وظایف خود در ارتباط با این ستادها و کانون‌های بازآفرینی را ارائه کنند.

صادقيان راه‌اندازی کانون‌های سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی را ظرفیت بسیار خوبی در جهت هم‌افزایی محلات عنوان کرد و گفت: این کانون‌ها می‌تواند تحت عنوان دفاتر تسهیل گر در محلات مستقر شوند و با ارتباط مؤثر با مردم ، شناخت کامل از محله به محله شهر را صورت دهند.

صادقیان خاطرنشان کرد: درنهایت پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که 80 درصد از شرح وظایف کل این دستگاه‌ها در ارتباط با بازآفرینی شهری شبیه به هم و یکسان است و تنها 20 درصد از آن مربوط به فعالیت‌های تخصصی دستگاه مربوطه است.

وی ادامه داد: در این راستا پیشنهاد شد که تمام کانون‌های بازآفرینی شهری در راستای اجرای یک دستورالعمل یکسان در استان یزد فعالیت کنند و دفاتر مربوطه را در محلات مختلف شهر راه‌اندازی نمایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد تصریح کرد: با راه‌اندازی هر یک از این دفاتر در محلات، مشکلات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های محلات به‌صورت پلاک به پلاک موردبررسی قرار می‌گیرد و برنامه‌ریزی‌های بعدی بر اساس همین شناسایی انجام می‌شود.

صادقیان بابیان اینکه هدف بازآفرینی توانمندسازی و پیشرفت در محله‌های مختلف است افزود: نگاه طرح بازآفرینی به محلات در قالب توانمندسازی با نگاه اقتصادی و به‌صورت محله به محله است و خدمات زیربنایی و روبنایی موردنیاز در این محلات به‌وسیله این طرح و در قالب پروژه‌های تعریف‌شده تأمین می‌شود.

"محمد محامدی" نیز در این جلسه گفت: رویکرد بازآفرینی پایدار یکی از جدیدترین رویکردهای جهانی در مواجهه با بافت‌های فرسوده است، این رویکرد شامل طراحی محورهای اقتصادی و فرهنگی است درواقع بازآفرینی شهری فرآیندی است که به خلق فضای شهری جدید با حفظ ویژگی‌های اصلی فضای کالبدی و فعالیتی منجر می‌شود.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: هدف و سیاست‌های  دولت ایجاد روزنه‌ای جهت عمران شهری است و باید تمام دستگاه‌های اجرای در این راستا برنامه‌ها و اعتبارات و عملکرد خود را مطرح کنند .

محامدی بیان نمود: در گام اول 4 پروژه برای شهر تفت تعریف‌شده و امید است با تخصیص اعتبار این پروژه‌ها به سرانجام برسد.