فرماندار شهرستان تفت:

سرچشمه تامین آب استان در تأمین آب خود با مشکل روبرو است

"محمد دهشیری"فرماندار شهرستان تفت در جلسه حفاظت از منابع آبی این شهرستان گفت: شهرستان تفت سرچشمه تأمین آب استان است اما در تأمین آب مناطق شهری و روستایی خود با مشکل روبرو است و نیازمند نگاه ویژه مسئولان استانی در راستای رفع این مشکل است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان تفت با عنوان رویداد آبی با حضور "محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت، "محمدمهدی جوادیان زاده" مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری تفت برگزار شد.

"محمد دهشیری" در این جلسه بابیان اینکه شهرستان تفت سرچشمه تأمین آب استان است ولی خودش از بی‌آبی رنج می‌برد گفت: حدود 80 درصد از روستاهای شهرستان تفت از کمبود آب رنج می‌برند به‌گونه‌ای آب‌رسانی به این روستاها به‌صورت سیار انجام می‌شود و برای رفع این مشکل تسریع درروند طرح‌های حوزه‌های آب‌رسانی مورد انتظار است.

فرماندار شهرستان تفت گفت: امیدواریم با نگاه ویژه مسئولان استانی و اجرای طرح‌های آب‌رسانی به نقاط شهری و روستایی این شهرستان تا حدودی مشکلات این شهرستان در راستای تأمین آب شرب و بهداشت مردم رفع شود.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت با اشاره به‌ضرورت احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی تفت 2 جهت 40 واحد صنعتی مستقر در این شهرک خواستار در اولویت قرار دادن این درخواست شد.

فرماندار تفت گفت: برای تأمین آب مجتمع‌های دامداری در مناطق شهری و روستایی نیز باید تدابیری اندیشیده شود تا تولید گران در این عرصه بتوانند به کار خود بدون دغدغه ادامه دهند و در این مسیر همکاری بین دستگاهی ضروری است.

"محمدمهدی جوادیان زاده" بابیان اینکه شهرستان تفت با داشتن بیشترین روستاهای استان و پذیرایی از جمعیت سیار و زیاد در پایان هفته‌های تابستان در شرایط ویژه‌ای قرارگرفته است اظهار داشت: باید با همدلی و هم‌افزایی بین دستگاهی برای رفع مشکل تنش آبی در این شهرستان گام‌های مناسبی برداریم.

وی با اشاره به بحران آب در کشور و در استان یزد گفت: متأسفانه امسال نیز خشک‌سالی ادامه دارد و  افت آبخوان‌ها درشت‌های استان  بخصوص دشت دهشیر از شهرستان تفت بسیار نگران‌کننده بوده و چون برداشت از آبخوان‌ها به دلیل مهاجرپذیر بودن استان و شهرستان تفت بیشتر شده است باید تمام تلاش خود را برای گذر از این بحران به کاربرد.

 جوادیان زاده با مهم شمردن جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز در شهرستان، گفت: علیرغم سخت بودن شناسایی چاه‌های غیرمجاز با تلاش نیروهای گشت و بازرسی از حفر این چاه‌ها در بسیاری از اراضی جلوگیری شده است ولی برای جلوگیری برداشت بی‌رویه و بحرانی نشدن بیش‌ازپیش سفره‌های زیرزمینی باید این بازرسی‌ها بیشتر شده و همراهی مردم نیز در این زمینه بسیار می‌تواند چاره‌ساز باشد.

این مقام مسئول به اجرای طرح آزادسازی رودخانه‌ها نیز اشاره کرد و بابیان اینکه این طرح می‌تواند درباز بودن مسیر سیلاب و خسارت نزدن به اهالی روستا بسیار مؤثر باشد گفت: این مهم را باید در اذهان مردم پررنگ کرد که بدانند این آزادسازی‌ها به نفع خودشان در برابر وقوع حادثه سیلاب خواهد بود.

وی از دهیاری‌ها و بخشداری‌های شهرستان خواست تا درزمینهٔ آگاه‌سازی مردم و حفاظت از رودخانه‌هایی که پاک‌سازی و آزادسازی شده است تلاش نمایند.