فرماندار شهرستان تفت گفت:

سیل مهربانی باید روانه مناطق سیل‌زده شهرستان شود

"محمد دهشیری" در جلسه شورای اداری شهرستان تفت گفت: در کنار سیل طبیعی که در شهرستان جاری‌شده باید سیل مهربانی و کمک نیز جاری شود و مردم و مسئولان در کنار هم برای رفع مشکلات مناطق آسیب‌دیده قدم بردارند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه تفت در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: جاری شدن سیل در مناطق مختلف؛ شهرستان را با دو بعد روبرو کرد که هم باعث کاهش خشک‌سالی‌ها در شهرستان شد و هم به مردم بعضی از مناطق خسارت‌هایی فراوانی را وارد کرد.

امام‌جمعه تفت خواستار تقویت روحی آسیب دیدگان سیل اخیر شد و افزود: حضور مسئولان در میان مردم و همدردی و قول مساعد به‌منظور جبران خسارت بسیار مهم است و این باعث خواهد شد مسئولان از نزدیک نیز در جریان مشکلات مردم قرار گیرند و برای رفع مشکلات آنان تلاش کنند.

حجت‌الاسلام گلوردی در پایان از تلاش 24 ساعته مسئولان شهرستان تفت در راستای جلوگیری از افزایش خسارت سیل به مناطق مختلف شهرستان و رسیدگی به نقاط سیل‌زده تقدیر و تشکر کرد.

"محمد دهشیری" در ادامه این جلسه گفت: بارندگی بی‌سابقه روزهای گذشته در شهرستان در بعضی از نقاط با توجه به ساخت‌وسازهای صورت گرفته در حریم رودخانه‌ها مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد و خسارات زیادی را در پی داشت.

فرماندار شهرستان تفت تصریح نمود: قبل از آغاز این سامانه بارشی در استان؛ جلسات و بازدیدهای متعددی از سیل بندها، رودخانه و مسیل‌ها صورت گرفت و اتخاذ تمهیداتی برای کاهش خطرات این بارندگی باعث کاهش حجم چشم‌گیر خسارات در مناطق مختلف شهرستان تفت شد.

دهشیری گفت: از زمان شروع این بحران در شهرستان تفت همه مسئولان پای‌کار بوده و همه توان خود را به کار گرفتند تا درد و التیام مردم کاهش یابد و خطرات و خسارات ناشی از این بارندگی به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت افزود: این حجم از سیلاب دوره بازگشت 500 ساله دارد و بر اساس اعلام شرکت آب و منطقه‌ای استان دبی سیلاب رودخانه مرکزی شهر تفت حدود 110 مترمکعب بر ثانیه گزارش‌شده و سیل بندها، بندهای خاکی و سدهای موجود در مناطق شهرستان در مدت‌زمانی کوتاهی پر و سرریز شد.

فرماندار تفت خاطرنشان کرد: در مدت‌زمان جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف هیچ سیل بند، بند خاکی و سدی شکسته نشد و همه تلاش مسئولان تقویت آن‌ها برای جلوگیری از شدت جاری شدن سیلاب بود که این مهم نیز اتفاق افتاد.

دهشیری بیان داشت: در کنار سیل طبیعی که شهرستان جاری‌شده است باید سیل مهربانی و کمک نیز جاری شود و مردم و مسئولان در کنار هم برای رفع مشکلات مناطق آسیب‌دیده قدم بردارند.

وی ادامه داد: جبران خسارت مردم آسیب‌دیده انتظار مردم آن مناطق از مسئولان است و همه باید با تمام توان برای جبران خسارت مردم تلاش کنیم.

فرماندار شهرستان تفت تصریح نمود: کوچک‌ترین بهانه‌ای برای عدم رسیدگی به افراد آسیب‌دیده ناشی از سیلاب پذیرفتنی نیست و در این اوضاع خدمت‌رسانی شایسته به مردم آسیب‌دیده خط قرمز است و در صورت عدم تلاش برای این موضوع برخورد جدی با مدیر آن دستگاه یا اداره صورت خواهد گرفت.

محمد دهشیری عنوان کرد: از امکانات موجود باید 24 ساعته برای کاهش مشکلات مردم مناطق سیل‌زده شهرستان استفاده کرد و ایمن‌سازی زیرساخت آسیب‌دیده هم در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسئول گفت: تعطیلی واحدهای صنفی مهم به‌ویژه نانوایی‌ها در این ایام پذیرفتنی نیست وادارات مربوطه با هماهنگی بین دستگاهی بر این موضوع نظارت داشته باشند.

دهشیری خواستار تسریع در تهیه برآورد خسارت شد و گفت: خسارت مناطق سیل‌زده باید در اسرع وقت جمع‌آوری‌شده تا در نشست با مسئولان استانی با ارائه آمار؛ خواستار تخصیص منابع اعتباری برای بازسازی این مناطق شویم.

فرماندار شهرستان تفت به نبود اطلاعات کامل از تجهیزات و امکانات موجود در شهرستان اشاره و گفت: نیاز است بانک اطلاعاتی جامعه‌ای از ادارات شهرستان در تمامی زمینه‌ها جمع‌آوری شود تا با استفاده از بانک اطلاعاتی تصمیم‌گیری‌ها سریع‌تر و راحت‌تر صورت گیرد.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت خواستار استفاده از توان هیئت‌های مذهبی برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده شد و بیان داشت: باید از پتانسیل عظیم هیئت‌های عزاداری برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده استفاده کرد و در این زمینه لازم است دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات مرتبط را در دستور کار قرار دهند.

​​​​​​​