مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد:

شهرستان تفت، مقصد گردشگری طبیعی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در مراسم روز تفت گفت: شهر تفت و روستاهای ییلاقی آن مقصد گردشگری طبیعی استان است و و همواره موردتوجه گردشگران بوده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "احمد آخوندی" مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در مراسم افتتاح روز تفت در روستای هدف گردشگری چم با اشاره به اینکه ما در استان یزد ظرفیت اقامت رسمی 11 هزار نفر را داشتیم، گفت: با توجه به اینکه در خصوص اسکان مسافران نوروزی، آموزش‌وپرورش استان همکاری بسیار خوبی داشتند، ما روزانه توانستیم تا 80 هزار نفر را اسکان بدهیم

وی ادامه داد: همچنین با مساعدت مسئولان حسینیه‌های استان نیز در شب گذشته شاهد اسکان مسافران در حسینیه‌های استان و نمایشگاه بین‌المللی بودیم.

آخوندی با تشکر از همه اعضای ستاد خدمات سفر استان اضافه کرد: در پیک اول سفرهای نوروزی در استان بالغ‌بر 600 هزار نفر اسکان داشتیم و برای پیک دوم نیز یزد، از استان‌های مقصد معرفی‌شده است.

آخوندی با اشاره به اینکه در بسیاری از استان‌های جنوبی شرایط جوی نامساعد است، افزود: یزد از شرایط خوب آب و هوایی برخوردار است و در پیک دوم سفرهای نوروزی نیز استان آمادگی پذیرش مسافران نوروزی را دارد.

او بابیان اینکه در سه روز گذشته هیچ مورد فوتی در تصادفات جاده‌ای استان نداشته‌ایم، ادامه داد: با کمک دستگاه‌های مرتبط و هلال‌احمر، راهور و بسیج سعی کرده‌ایم تا ایمنی جاده‌های استان را بالا ببریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد رویکرد گردشگری یزد را مبتنی بر فرهنگ دارالعباده عنوان کرد و افزود: ما با رویکرد حفظ فرهنگ یزد پیش می‌رویم و مسافرانی که به یزد سفر می‌کنند باید به این فرهنگ توجه کنند.

او در ادامه به تلاش برای تداوم گردشگری استان اشاره کرد و اظهار داشت: برای ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید سعید فطر نیز برنامه‌های خوبی داریم و امیدواریم گردشگری استان به همین شکل تداوم داشته باشد.

آخوندی گفت: استان یزد به‌عنوان استان مسئولیت‌پذیر و ایمن برای سفر معرفی‌شده و در همه اماکن اقامتی و گردشگری استان همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود که ما نیز بر این امر نظارت داریم.

او تصریح کرد: امسال برای اولین بار ظرفیت همه بوم گردی‌ها و اماکن اقامتی استان به‌صورت مساوی تکمیل‌شده است و توزیع مکانی سفر در استان اتفاق افتاده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد و دبیر ستاد خدمات سفر استان از همکاری آموزش‌وپرورش تفت و دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان در اسکان مسافران نوروزی قدردانی کرد و افزود: شهرستان تفت به دلیل نزدیکی به مرکز استان، می‌تواند سرریز گردشگری استان را بپذیرد.

او در ادامه به بحث گردشگری طبیعی تفت اشاره کرد و افزود: شهرستان تفت و روستاهای ییلاقی آن مقصد گردشگری طبیعی استان است و همواره موردتوجه گردشگران بوده است.

آخوندی بابیان اینکه در سال 1401 تنوع‌بخشی به گردشگری را در برنامه داریم، خاطرنشان کرد: ما باید زیرساخت‌های گردشگری را آماده کنیم، برای گردشگران مسیر طراحی و محتوا تولید شود تا گردشگران برای سفر برنامه مشخصی داشته باشند.

​​​​​​​