به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان تفت در ابتدای این جلسه به‌مرور مصوبات جلسه قبلي پرداخت و سپس به دليل اهميت بحث كنترل بیماری‌ها (هاري) و پیشگیری از حيوان زدگي، با ارائه آمار مقایسه‌ای مصور در مورد وضعيت موجود مبتلايان به حيوان گزيدگي در سال 97 نسبت به سال‌های اخير پرداخت و اظهار كرد: شهرستان تفت توانسته است با كنترل سريع و به‌موقع در بحث واكسيناسيون، این موضوع را مدیریت نماید.

"سید محمدجواد میرجلیلی" تعداد گزیدگی در شهرستان در شش‌ماهه اول 97 را 89 مورد اعلام کرد و افزود: 35 مورد از این گزیدگی و گازگرفتگی در شهر تفت بوده است.

وی در ادامه در مورد جمع‌آوری سگ‌های ولگرد نیز گزارشی ارائه کرد و اظهار داشت: بر اساس گزارش دریافتی از شهرداری تفت در شش‌ماهه اول 97 تعداد 765 قلاده سگ در تفت جمع‌آوری‌شده است.

 دستور كار ديگر اين جلسه، گزارشي از طرح تبسم يا كانون سلامت محله بود كه توسط میر شمسی معاون بهداشتي شبكه بهداشت ارائه شد. در اين گزارش اقدامات انجام‌شده شبكه بهداشت در شناسايي و انتخاب محله سرده تفت به‌عنوان پايلوت اوليه انجام طرح بيان شد كه با توجه به اجرايي شدن در اين محله اميد آن می‌رود كه در محله‌های ديگري از تفت و بعضاً روستاهای شهرستان نيز اين طرح عملياتي گردد.

در پايان، معاون سياسي اجتماعي فرماندار با تأکید بر ضرورت همكاري دستگاه‌ها با توجه به رسالت خود به بحث آموزش و پیشگیری از بیماری‌های منتقله پرداخت و از دستگاه‌های دخيل در این امر تقدير و تشکر كرد.