فرماندار شهرستان تفت:

عادی انگاری آفت مقابله با شیوع ویروس کرونا

فرماندار شهرستان تفت در سی و نهمین جلسه ستاد مقابله با شیوع کرونا این شهرستان گفت:عدم رعابت پروتکل های بهداشتی توسط مردم خطر بروز موج ششم کرونا را در شهرستان افزایش داده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" فرماندار در جلسه ستاد مقابله با شیوع کرونا این شهرستان خاطرنشان کرد: آمار واکسیناسیون جمعیت بالای 18 سال شهرستان حدود 96 درصد و جمعیت بالای 60 سال حدود 99 درصد است و این آمار در جمعیت هدف 18-12 سال حدود 65 درصد است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدواریم تا اول آبان ماه این آمار افزایش یابد.

فرماندار شهرستان تفت بازگشایی مدارس را منوط به افزایش درصد واکسیناسیون دانش آموزان دانست و بیان داشت: امیدواریم با همکاری آموزش‌وپرورش و شبکه بهداشت و درمان تا ابتدای آبان ماه شاهد افزایش درصد مشارکت دانش آموزان در تزریق واکسن کرونا باشیم.

نوکار عادی انگاری را آفت مقابله با شیوع ویروس کرونا دانست و افزود: بر اساس آمارها تنها حدود 30 درصد مردم شهرستان تفت از ماسک استفاده می‌کنند و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز به 25 درصد کاهش‌یافته است و با توجه به افزایش مراجعات سرپایی زنگ خطر شیوع موج ششم ویروس کرونا در شهرستان به صدا درآمدهاست.

فرماندار تفت تصریح نمود: بر اساس اطلاعات علمی تزریق دو دوز واکسن و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک تنها راه مقابله با شیوع ویروس کرونا است و امیدواریم با همکاری مردم شهرستان شاهد از بین رفتن و کنترل این ویروس در شهرستان باشیم.

رئیس ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا شهرستان تفت خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا حضور کارمندان و کارگران در ادارات با ارائه کارت واکسن مقدور است و در صورت عدم ارائه کارت برای کارمند و کارگر غیبت محسوب خواهد شد.

وی ادامه داد: متصدیان واحدهای صنفی نیز باید کارت واکسن خود را خود را در معرض دید عموم قرار دهند و از ورود افراد بدون ماسک هم جلوگیری کنند در غیر این صورت از ادامه فعالیت واحد صنفی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

درخواست همکاری فرماندار شهرستان تفت از ناحیه مقاومت بسیج در راستای ادامه اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی از موضوعات دیگر این نشست بود که نوکار پیرامون آن اظهار داشت: ناحیه مقاومت بسیج شهرستان از ابتدای شیوع ویروس کرونا همراه و یاور مسئولان و کادر درمان بود و امیدواریم در این مقطع نیز همچون گذشته طرح حاج قاسم سلیمانی به‌خوبی در سطح شهرستان اجرایی شود.