نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی:

عدم نظارت و خشکسالی دو دلیل عمده از بین رفتن باغات شهر تفت

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی مشکلات شرکت تعاونی باغداران شهرستان تفت گفت: عدم نظارت دستگاه های ذی ربط و خشکسالی دو دلیل عمده از بین رفتن باغات در شهر تفت است و باید برای حفظ باغات و اقتصادی شدن باغداری در تفت برنامه ریزی شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ جلسه بررسی مسائل و مشکلات شرکت تعاونی باغداران این شهرستان با حضور "سید جلیل میرمحمدی" نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، "علیرضا نوکار" فرماندار تفت، "محمد زاده‌رحمانی" مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

"سید جلیل میرمحمدی" در این جلسه یکی از مطالبات به‌حق اهالی شهر تفت را حفظ باغات عنوان نمود و خاطرنشان کرد: عدم نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط و خشک‌سالی دو دلیل عمده از بین رفتن باغات در شهر تفت است و اوضاع در این زمینه بحرانی و چشم‌انداز جالبی برای حفظ باغات در تفت وجود ندارد.

میر محمدی در ادامه افزود: در مدت یک سال و نیمی که من نماینده تفت بودم از بین رفتن باغ‌های شهر را مشاهده کردم که واقعاً تأسف دارد که افرادی غیربومی اقدام به خشک‌کردن باغ‌ها و تبدیل آن‌ها به ویلا می‌کنند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نیازمند برنامه‌ریزی جامع و کامل برای حفظ باغات در شهر تفت هستیم و خود شرکت تعاونی باغداران به‌عنوان متولی نیز باید درزمینه حفظ و نگه‌داری باغات گام بردارد و برنامه داشته باشد.

وی ادامه داد: در مسیر اقتصادی شدن باغداری در شهر تفت باید گام‌هایی برداشت و اگر همه افراد به قانون احترام می‌گذاشتند با این حجم از تخلف و مشکلات روبرو نبودیم.

میر محمدی تصریح نمود: در حفظ باغشهر تفت همه افراد و دستگاه‌های ذی‌ربط دست در دست هم داده و تفکر جدیدی در راستای جلوگیری از تخریب باغات اندیشیده شود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری برای تخصیص ۲۰۰ هکتار زمین برای سکونت جوانان تفتی، ادامه داد: چنانچه این موضوع محقق شود مشکل زمین برای جوانان تفت حل می‌شود و دیگر نیازی به تبدیل باغ به زمین مسکونی یا خانه وجود ندارد.

ایجاد نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، پرداخت تسهیلات کشاورزی برای ایجاد واحد فرآوری محصولات انار شهر تفت، کمک به باغداران در راستای مقابله با آفات، تهیه طرح حفظ باغات شهر تفت ازجمله مواردی بود که در این جلسه پیرامون آن بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و تصمیماتی در رابطه با اجرایی شدن این موارد اتخاذ شد.