به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت "محسن صادقيان" در آیین کلنگ زنی گازرسانی به دهستان شیرکوه گفت: امیدواریم با گازرسانی به دهستان شیرکوه و چند روستای دیگر در استان تمام روستاهای استان از نعمت گاز بهره مند شوند.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد سیاست دولت را در عرضه خدمت به مردم و ایجاد رضایت و رفاه اجتماعی عنوان کرد و افزود:  همه مسئولین خدمت گزار مردم هستیم و برای خدمت به مردم حقوق می‌گیریم ولی نیازمند کمک مردم هستیم و بدون کمک مردم موفق نخواهیم شد .

وی در ادامه افزود : در خیلی از زمان‌ها برای مردم در روستاها خدمات انجام داده‌ایم بدون اینکه از نیاز اصلی آن‌ها باخبر باشیم اما در این مدت در دیدارهایی که با مردم روستا داشته‌ام می‌دانم نیاز اصلی مردم روستا اشتغال می‌باشد و دغدغه اصلی روستاییان بیکاری است.

صادقیان از برنامه‌ریزی این معاونت برای ایجاد اشتغال در استان خبر داد و اظهار کرد : در حال برنامه‌ریزی با دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری برای  تدوین برنامه انسجام و تقویت یکپارچگی روستا هستیم تا بتوانیم برنامه‌ریزی را از داخل روستا شروع نماییم و با حضور گروه‌های تسهیل گر در روستاها و ارتباط این گروه‌ها با مردم پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های روستایی شناسایی گردد و به معاونت هماهنگی امور عمرانی ارسال تا برای اعتبار سال آینده برنامه‌ریزی با محوریت اشتغال به‌گونه‌ای صورت گیرد که مردم نیز راضی باشند.

 وی ادامه داد: دومین برنامه این معاونت نیز تسهیلات ویژه روستایی برای ایجاد اشتغال در روستا می‌باشد که از برنامه‌های اصلی دولت تدبیر و امید است و امیدوارم با همکاری فرمانداران و کارگروه اشتغال شهرستان‌ها تسهیلات به‌خوبی جذب و در ایجاد اشتغال پایدار روستایی مؤثر باشد.

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در مراسم کلنگ زنی انتقال گاز به دهستان شیرکوه با اشاره به خاطره‌ای از تفحص شهدا گفت: ما مدیون خون شهدا هستیم و با شنیدن این جان‌فشانی‌ها و خاطرات می‌فهمیم که چقدر مدیران باید دوندگی کنند تا جوابگو خون آن بزرگواران باشند.

کمال دهقانی فیروزآبادی اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده و تصویب قانون حمایت از اشتغال روستایی را جهت خدمت بیشتر به روستائیان خواند.

وی بابیان اینکه یکی از شاخص‌های خوب خدمت رسانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی، گاز رسانی به بیش از ۹۰ درصد مناطق است، گفت: تنها منطقه شهرستان تفت که گازرسانی صورت نگرفته بود و در طرح قرار نداشت دهستان شیرکوه بود که امروز کلنگ آن به زمین می خورد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: سال ۹۵ با همراهی فرماندار تفت مجوز گازرسانی را از وزیر نفت به اعتبار ۶۰ میلیارد تومان گرفتیم و اکنون همت مدیران را می‌طلبد تا زودتر از مهلت مقرر به بهره‌برداری برسد.

فرماندار شهرستان تفت نیز از آغاز انتقال خط لوله گاز از شهرستان مهریز به دهستان شیرکوه احساس خرسندی کرد و افزود: مردم دهستان شیرکوه از این نعمت بهره‌مند خواهد شد و امیدوارم سرعت پروژه از پیش‌بینی انجام‌شده بیشتر باشد.

محامدی در ادامه افزود: دهستان شیرکوه در روزهای تعطیل میزبان جمعیت بی‌شماری است و با اتمام این پروژه مردم 18 روستای شهرستان‌های تفت و مهریز از این نعمت استفاده خواهند کرد.