به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمد محامدی" در بازدید از پروژه‌های تمام و نیمه‌تمام بنیاد مسکن بابیان این‌که مسکن ضروری‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز جامعه است افزود: درصورتی‌که مشکل مسکن برای قشرهای جامعه حل شود درواقع مشکلات اقشار مردم به‌مراتب کاهش پیدا می‌کند که لازمه این امر تمرکززدایی بیشتر در این حوزه و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی هست.

فرماندار در ادامه گفت : بنياد مسکن انقلاب اسلامي بر پايه و اساس الهي بناشده و هدف حضرت امام خميني (ره) از تأسيس بنياد مسکن رسيدگي به مشکل محرومين و مستضعفين در حل مسئله مسکن بوده است.

وي در ادامه افزود: عملکرد بنیاد مسکن و کميته امداد و بهزيستي در حمايت از محرومين را مثبت ارزيابي کرد و خواستار مساعدت بيشتر جهت رسيدگي به محرومين شهرستان شد.

محامدی بابیان آنکه بنیاد مسکن در کنار کمیت گرایی باید به کیفی‌ات گرایی نیز توجه کند تصریح کرد: بنیاد مسکن با تدوین رویکرد جدید بایستی به مقوله مبلمان روستایی، هویت بخشی ایرانی اسلامی در روستاها و توجه به معماری ملی و آئینی بیش از گذشته توجه کند.

وی گفت: تهیه و اجرای طرح هادی، سنددار کردن املاک، طرح مقاوم‌سازی مسکن در روستاها، اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت ازجمله اقدامات عمرانی مهم و چشمگیری هستند که چهره روستاها و شهرها را دگرگون کرده است.