به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمد محامدی" به همراهی حیدری، مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری از مجتمع پژوهشی ایران مرکزی در استان يزد  بازدید نمودند و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشمند هسته‏‏ای، از خدمات و تلاش‌های دانشمندان و کارشناسان هسته‏‏ای اين مجتمع پژوهشی قدردانی کرد.

وي گفت: علوم و فناوری هسته‌ای در حال حاضر به عنوان فناوری برتر محسوب می شود. امروزه تأثیر این علوم بر افزایش دانش بشری، طبیعت حاکم و ارائۀ رفاه و خوشبختی به زندگی بشری غیرقابل تردید می باشد و می تواند به عنوان یک عنصر اساسی و مبنای ضروری برای توسعۀ پایدار به شمار آید. این فناوری نقش مهمی را در توسعۀ صنعت،‌ کشاورزی و پزشکی ایفاء کرده است. استفادۀ از شتابدهنده رودترون در کاربرد فناوری هسته‌ای در صنعت برق، کشاورزی، صنعت، مقاومت لوله های قابل انقباض حرارتی و همچنین تولید محصولات کشاورزی مقاوم در برابر خشکسالی و آفات فقط برخی از کاربردهای این علم در پزشکی، صنعت و کشاورزی می باشد. بهره‏‏گیری از انرژی صلح‏‏آمیز هسته‏‏ای در جهان در ردیف کشورهای پیشتاز و ممتاز قرار داده که حقیقتاً شایسته تجلیل است.

در ادامه فرماندار تفت دانش هسته ای با دانش پزشکی پیوستگی ناگسستنی دارد به گونه ای که علم پزشکی بدون دانش هسته ای تعریف نشده است.درکشورهای پیشرفته صنعتی از این فناوری در علوم پزشکی استفاده می شود. درحال حاضر علاوه بر استفاده از انرژی اتمی در اشعه ایکس و کاربرد آن در صنعت و کشاورزی در پزشکی نیز مورد بهره برداری قرار می گیرد رسیدن به این مرحله از دانش روز با وجود محاصره شدید اقتصادی از سوی غرب، نمایانگر اراده ملت همیشه سربلند ایران برای فتح قله های علمی و رسیدن به استقلال بی قید و شرط است.

فرماندار تفت در ادامه این بازدید با حضور در بخش‏‏های مختلف مجتمع پژوهشی ایران مرکزی، روز ملی فناوری هسته‏‏ای را به کارکنان این مرکز با اهداء گل تبریک گفت.