فرماندار شهرستان تفت خواستار شد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا این شهرستان اظهار داشت: با توجه به ابلاغ ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا نماز عید فطر در مساجد و سایر مکان‌های مناسب در نقاط شهری و روستایی شهرستان تفت برگزار خواهد شد.

فرماندار شهرستان تفت ادامه داد: نماز عید سعید فطر از ساعت هفت صبح به مدت کمتر از یک ساعت برگزار و افراد برای حضور در این مراسم باید از ماسک و دستکش استفاده نموده و مهر و سجاده با خود به همراه داشته باشند و از افراد با علائم بیماری، سالمندان و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای و کودکان نیز خواسته می‌شود از حضور در این مراسم خودداری نمایند.

نوکار از ممنوعیت پخش نذورات و مواد غذایی در این مراسم خبر داد و بیان داشت: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی پخش نذورات و مواد غذایی در نماز عید فطر ممنوع است.

فرماندار تفت با اشاره به عدم برگزاری راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور ادامه داد: با توجه به تصمیم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، راهپیمایی روز قدس در هیچ کجای کشور برگزار نخواهد شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) از ساعت دوازده ظهر روز جمعه برای مردم از طریق رسانه ملی در رابطه موضوع قدس شریف صحبت خواهند نمود.

"علیرضا نوکار" با تقدیر از همکاری مردم شهرستان تفت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌خصوص در برگزاری مراسم شب‌های قدر اظهار داشت: امیدواریم مردم همچنان در ادامه مسیر مبارزه با ویروس کرونا همراه و همگام با مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط بوده و از برگزاری مراسم‌هایی نظیر اجتماعات مذهبی و جشن‌های عروسی خودداری نمایند.

فرماندار شهرستان تفت با انتقاد از برگزاری مراسم نخل برداری در شهر تفت توسط عده‌ای معدود تصریح نمود: این افراد در روز شهادت حضرت امام علی (ع) بدون توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی، اخطارها و تذکرات ستاد شهرستانی مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا مبنی بر عدم برگزاری مراسم‌ها و اجتماعات مذهبی اقدام به برگزاری مراسم نخل برداری نمودند.

وی ادامه داد: این اقدام باعث تهدید سلامت همشهریان عزیز تفتی شده و از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تفت خواستار رسیدگی به پرونده مسببان و عوامل اصلی این ماجرا در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم.

"رضا ملکی" دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تفت در ادامه با توجه به درخواست فرماندار این شهرستان با تأکید بر این‌که هر اقدامی که علیه سلامت و بهداشت عمومی تهدید باشد جرم تلقی می‌شود، ادامه داد: ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی را که از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی باشد، جرم شناخته و مجازات را نیز تعیین نموده است و با توجه به اعلام شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبنی به خطر افتادن سلامت جامعه با این اقدام غیرقانونی، پرونده عوامل اصلی این ماجرا در دست بررسی است و در آینده نزدیک به جرم این افراد در دادگاه رسیدگی خواهد شد.