هم‌زمان با سراسر کشور؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت ،هم‌زمان با سراسر کشور، مانور زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن جامعه تاب آور با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) تفت برگزار شد.

در این مانور دانش‌آموزان علاوه بر یادگیری مهارت‌های لازم تمریناتی درباره نحوه پناه گیری در زمان زلزله، اطفاء حریق و برپایی چادر را نیز انجام دادند. مانور زلزله و ایمنی باهدف آماده‌سازی و آموزش مهارت‌های لازم به دانش‌آموزان در هنگام وقوع زلزله برگزار شد.

"محمد محامدی" در حاشیه برگزاری این مانور گفت: مانور زلزله باهدف کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از حوادثی نظیر زلزله به‌وسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ایجاد و ارتقای مهارت‌های فردی و جمعی جوامع دانش‌آموزی و واکنش صحیح و سریع در برابر حوادث و استفاده کاربردی و عملی از آموخته‌های نظری دانش آموزان برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان تفت در ادامه افزود: مهم‌ترین مزیت برگزاری این‌گونه مانورها افزایش آمادگی و مهارت برای مواجهه با حوادث است چراکه بر اساس تجربیات به دست آماده، اگرچه نمی‌توان جلوی وقوع حادثه را گرفت اما می‌توان با ارائه آموزش‌های لازم و کسب آمادگی در برابر وقوع احتمالی حوادث، خسارات جانی و مالی ناشی از آن را به‌شدت کاهش داد.