به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "عباسعلی دانافر" در این جلسه به اهمیت و نقش شورای آموزش‌وپرورش شهرستان اشاره کرد و گفت: هدف و برنامه‌ریزی شورای آموزش‌وپرورش باید به سمتی باشد که اولویت اول جامعه مسئله آموزش‌وپرورش شود.

وی در ادامه افزود: باید از ظرفیت شورای آموزش‌وپرورش جهت تبدیل به احسن نمودن دارایی‌های بدون استفاده آموزش‌وپرورش بهره ببرد و برای سامان‌دهی املاک، مدیران آموزش‌وپرورش شهرستان، پیگیری لازم را انجام دهند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان، راه برون‌رفت جامعه از شرایط کنونی را اهمیت دادن به مسئله آموزش‌وپرورش دانست و تصریح نمود: جایگاه امروز آموزش‌وپرورش، جامعه آینده ایران را نشان می‌دهد و باید تلاش شود همه دستگاه‌ها و افراد جامعه، آموزش‌وپرورش را در اولویت خود قرار دهند.

دانافر درباره تغییر منطقه بندی شهرستان تفت در کنکور سرا سری اظهار داشت: برای تغییر منطقه شهرستان در کنکور سرا سری اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

"محمد محامدی" در این جلسه به بودجه آموزش‌وپرورش شهرستان در سال 97 اشاره کرد و گفت: آموزش‌وپرورش شهرستان یکی از دستگاه‌هایی است که در بودجه سال 97 به‌صورت ویژه توجه ‌شده است.

فرماندار شهرستان تفت، خواستار حل مشکل سرویس مدارس روستایی شد و اظهار داشت: ازلحاظ قانونی امکان پرداخت هزینه سرویس مدارس روستایی توسط دهیاری‌ها، وجود ندارد و آموزش و پروش باید به دنبال راهکاری برای حل مسئله پرداخت هزینه سرویس مدارس روستایی باشد.

محامدی به مشکلات سامان‌دهی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش اشاره کرد و تصریح نمود: نزدیکی به مرکز استان باعث شده نیروهای انسانی در آموزش‌وپرورش در سال‌های اول خدمت به شهرستان تفت بیایند و بعد از کسب تجربه به مرکز استان رفته و مشکلاتی را برای شهرستان در تأمین نیروی انسانی ایجاد می‌گردد. امیدوارم اداره کل آموزش‌وپرورش راه‌حلی برای رفع این مشکل پیدا کند.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش شهرستان تفت خواستار واگذاری مدارس روستایی بدون استفاده به بخش خصوصی شد و گفت: فرسودگی و مخروبه شدن مدارس روستایی مشکلاتی را به وجود آورده است و امید است راه‌حلی برای انتقال این مدارس طی قرارداد یا تفاهم‌نامه به بخش خصوصی یا دهیاری‌ها اندیشیده شود تا از این مدارس استفاده بهینه گردد.

در ابتدای این جلسه مدیران آموزش‌وپرورش شهرستان تفت و نیر و همچنین رئیس و اعضای شورای شهرستان به بیان مشکلات آموزش‌وپرورش شهرستان تفت پرداختند و خواستار پیگیری اداره کل برای حل این مشکلات شدند.