در شورای اداری شهرستان صورت گرفت؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"محمد محامدی" در این جلسه گفت: در جامعه سه مقوله دارای اهمیت ویژه ای است و قوه قضاییه به صورت مستقیم و غیر مستقیم با آن ارتباط دارد و آن سه مقوله عدالت، امنیت و آسایش است.
فرماندار شهرستان تفت اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه، اجرای عدالت در جامعه است که با وجود قضات مومن و متعهد در این قوه این موضوع محقق خواهد شد.
وی ادامه داد: درباره امنیت هرچند نیروهای نظامی و امنیتی عامل اصلی و برقرارکننده امنیت در جامعه هستند اما دستورات قضایی نقش تعیین کننده ای را خواهد داشت.
محامدی خاطر نشان کرد: هرچند فراهم کردن آسایش مردم به نوعی وظیفه نهادها و دستگاه های دولتی است اما با بررسی دقیق مشاهده می شود که خیلی از این موارد با کمک دستگاه قضا میسر می شود.
فرماندار تفت تصریح نمود: در به وجود آوردن آسایش جامعه نیز همکاری قوه قضاییه در پیشگیری جرایم، حمایت از سرمایه گذاری قانونی در بخش اقتصاد مشهود است.
محمد محامدی تاکید نمود : با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام " سال رونق تولید" همکاری این قوه و حمایت از سرمایه گذاری قانونی و سرمایه گذاران، در راستای عمل نمودن شعار سال ضروری به نظر می رسد.
فرماندار شهرستان تفت با تقدیر از زحمات سه ساله عباس فرقانی رئیس سابق دادگستری شهرستان خاطر نشان کرد: فرقانی همکاری صمیمانه و نزدیکی با عوامل دولتی و فرمانداری شهرستان تفت داشت و در کمیسیون های مختلف با نظرات سازنده خود، ما را در رسیدن به اهداف مدنظر یاری می کرد.
وی ادامه داد: مهدی زارعی دادستان سابق شهرستان نیز که به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان معرفی خواهد شد ، از مدیران شایسته قوه قضاییه و  خوب شهرستان است و در جلساتی که حضور داشته است  همکاری صمیمانه و نظرات سازنده و راهگشایی برای رفع مشکلات ارائه می داد و امید است در مسئولیت جدید نیز موفق باشد.
"سیدرضا سجودی" قائم مقام رئیس کل دادگستری استان یزد نیز در این جلسه گفت: استقلال قوه قضاییه به این معنا نیست که این قوه به صورت جزیره ای عمل نماید و هر سه قوه در نظام جمهوری اسلامی ایران باید مکمل یکدیگر باشند و قوه قضاییه نیز در این راستا تعامل و همکاری با قوای دیگر را ادامه خواهد داد.
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: در شهرستان تفت نیز برای جلب رضایت مردم ضرورت دارد ،مسئولین دستگاه های اجرایی و سایر نهاد های شهرستان ،دستگاه قضایی را یاری نمایند.
سجودی خاطرنشان کرد: هدف قوه قضاییه ارائه گزارش آماری عددی و کمی نیست و افزودن کیفیت دادرسی و به دست آوردن اعتماد عمومی جامعه و رضایت مردم اهدف اصلی این قوه است.
وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی مردم دارای جایگاه ویژه ای هستند تصریح نمود: آنچه از آن به عنوان حقوق شهروندی در جامعه و توسط رئیس محترم جمهور مطرح شده است نیز همان حق و جایگاه ویژه مردم است و نظام نیز برای اجرای این حق مردم ،همواره در حال تلاش است و برنامه های خوبی را عملیاتی نموده است و این اصل در قوه قضاییه نیز سرلوحه کارها قرار دارد.
سیدرضا سجودی ادامه داد: سیستم قضایی برای رسیدن به اهداف مدنظر خود نیازمند یاری همه افراد ومسئولان است و هرکس با روش و شیوه خود این مهم را انجام دهد.
وی فرصت مدیریت را کوتاه دانست و خواستار استفاده  مدیران از این فرصت کوتاه شد و خاطر نشان کرد: فرقانی در دوران مسئولیت خود در شهرستان اقدامات خوبی را انجام داد و از ایشان در مسئولیت دیگری استفاده خواهد شد و زارعی نیز با توجه به شناخت خوب از این شهرستان و عملکرد مطلوب در دوران دادستانی خود به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان منصوب شده است.
سجودی تغییر در قوانین انتخاب دادستان را دلیل طولانی شدن انتخاب دادستان جدید  شهرستان اعلام و اظهار امیدواری کرد دادستان شهرستان تفت نیز هرچه سریعتر انتخاب شود.
در ادامه این مراسم عباس فرقانی رئیس سابق دادگستری شهرستان به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این نهاد در دروان مدیریت خویش و مهدی زارعی نیز به ارائه برنامه های خود برای دوران مدیریت به عنوان رئیس دادگستری شهرستان تفت پرداختند.
در پایان  با اهدای لوح تقدیر از زحمات عباس فرقانی تقدیر و با اهدای حکم ، مهدی زارعی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان تفت معرفی شد.