به گزارش روابط عمومی بخشداری مرکزی تفت، "علی احمدیان" با اعلام خبر برگزاری جشنواره توت در روستای مزرعه ملا تفت گفت: در جای‌جای روستاهای شهرستان تفت و بخش مرکزی، پهنه های سبزی وجود دارد که اکثر آن‌ها به باغ‌ها و توتستان‌های زیبا مربوط می‌شود. توتستان‌هایی با قدمت بسیار زیاد که هرکدام می‌توانند بازده اقتصادی مناسبی برای باغداران داشته باشند و همچنین امکان توسعه گردشگری را برای روستاها فراهم نمایند.

وی در ادامه افزود: در حقیقت برگزاری نخستین جشنواره توت در سال رونق تولید بهانه‌ای برای رشد فرهنگی و توسعه گردشگری و کمک به فروش این محصول در این روستای زیبا است.

بخشدار مرکزی نخستین جشنواره توت را از دیگر رویدادهای زیبا و جشنواره‌هایی دانست که در راستای معرفی هر چه بیشتر روستاها و توانمندی‌ها و زمینه‌های خوب جذب گردشگران دانست که در ادامه دیگر جشنواره‌های برنامه‌ریزی‌شده توسط بخشداری مرکزی از سوی شورای اسلامی و دهیاری روستای مزرعه ملا برگزار می‌شود .

احمدیان خاطر نشان کرد: جشنواره توت مزرعه ملا حلقه‌ای از طرح فرهنگی و گردشگری روستاهای این بخش است.

احمدیان با اشاره به تجربه موفق برگزاری جشنواره «نصرآباد بهشت میوه‌ها» و «اناردانه مبارکه» گفت: «تقویم رویدادهای گردشگری مذهبی ورزشی این بخش باهدف معرفی ظرفیت‌های خوب روستایی و گردشگری روستایی با استقبال شهروندان روبه‌رو شد. این استقبال باعث شد تا جشنواره توت باهدف معرفی محصولات این روستا برگزار شود. رشد و توسعه گردشگری مذهبی و بومی در مزرعه ملا، رونق اقتصادی مناسبی برای این روستا همراه دارد و این انگیزه‌ای برای حفظ باغ‌ها از سوی باغداران خواهد بود.