معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد:

مشارکت گسترده مردم در انتخابات نماد اقتدار ملی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات استان یزد با اعضای ستاد انتخابات شهرستان تفت گفت: عوامل برگزاری انتخابات باید در مسیر جلب اعتماد عمومی مردم گام بردارند تا با مشارکت گسترده مردم در انتخابات که نماد اقتدار ملی است؛ نیرنگ‌های دشمنان را خنثی نمایند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علی‌اکبر عزیزی" در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات استان یزد با اعضای ستاد انتخابات شهرستان تفت خاطرنشان کرد: انتخابات اسفندماه سال جاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به‌گونه‌ای که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) برخلاف انتخابات گذشته از در سخنرانی ابتدای سال خود در حرم مطهری رضوی به موضوع انتخابات و اهمیت باشکوه برگزار شدن آن اشاره نمودند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در ادامه با اشاره به بیانات ارزنده و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در خصوص تأکید بر چهار محور سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت و همچنین تبیین اهمیت انتخابات افزود: ایشان از انتخابات به‌عنوان مظهر خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری یاد می‌فرمایند که به‌روشنی نشان‌دهنده اهمیت این رویداد در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی مشارکت مردم را مهم‌ترین اصل در انتخابات اسفندماه برشمرد و ادامه داد: حضور مردم نماد اقتدار ملی و خنثی‌کننده خدعه و نیرنگ شوم دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد بابیان این‌که رعایت اصل بی‌طرفی کامل عوامل برگزاری انتخابات، برای حفظ سلامت انتخابات، امری قطعی و ضروری است ادامه داد: تمامی عوامل برگزاری انتخابات، نباید کوچک‌ترین جانب‌داری از فرد، گروه، جریان و یا سلیقه خاصی درصحنه انتخابات داشته باشند و خود را در این رابطه مسئول بدانند و در صیانت از آرا مردم  کوشا باشند.

عزیزی در پایان‌بر مراقبت و رصد فضای انتخاباتی برای جلوگیری از تبلیغات زودهنگام و تأمین شرایط رقابت سالم کاندیدها، استفاده حداکثری از توان و پتانسیل رسانه‌ای در سطح استان، آگاهی بخشی به مردم در خصوص اهمیت مشارکت در انتخابات، استفاده از ظرفیت گروه‌های مرجع، سخنرانان، فرهنگیان و مجامع گوناگون و ارتباط تنگاتنگ میان ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها تأکید کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد جهاد تبیین را زمینه‌ساز افزایش اعتماد عمومی و مشارکت درصحنه انتخابات ارزیابی کرد ‌و اظهار داشت: اطلاع‌رسانی هنرمندانه و مؤثر از دستاوردهای عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی در موضوع جهاد تبیین حائز اهمیت بالایی است.

وی بابیان این‌که رعایت اصل بی‌طرفی کامل عوامل برگزاری انتخابات، برای حفظ سلامت انتخابات، امری قطعی و ضروری است ادامه داد: مردم، رأی خود را به‌عنوان امانت به برگزارکنندگان انتخابات می‌سپارند و عوامل برگزاری نیز امانت‌داری و صیانت از آرای آنان را نصب العین خود قرار خواهند داد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز در این نشست با اشاره به برخی نیازهای تجهیزاتی در شهرستان‌ها گفت: تمامی نیازهای تجهیزاتی شهرستان‌ها برای تأمین زیرساخت لازم برای برگزاری انتخابات، احصا شده است و امیدوارم بتوانیم با تأمین اعتبار لازم در آینده نزدیک، گام‌های مهمی را برای رفع این نیازها برداریم.

"محمدحسین پارساییان" استفاده مناسب از ظرفیت‌های قانونی ایجادشده در ماده ۱۳ قانون انتخابات را راهگشای بسیاری از نیازمندی‌های ستادهای انتخابات در شهرستان‌ها ارزیابی و بر استفاده از این ظرفیت تأکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری کاملاً برخط انتخابات در اسفندماه امسال، خواستار آمادگی کامل ستادهای انتخابات در این رابطه شد.

پارسائیان تصریح نمود: درروند برگزاری انتخابات از پتانسیل نیروهای مردمی انقلابی استفاده شود و در فرآیند برگزاری انتخابات شاهد مشارکت پویا و فعال مردم باشیم.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد نیز در این نشست با اشاره به ثبت‌نام نهایی 363 نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد گفت: در پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان یزد 727 نفر ثبت‌نام کرده بودند که در مهلت قانونی ثبت‌نام نهایی 363 داوطلب اقدام به ثبت نهایی اطلاعات خود نمودند.

 توجه به تقویم زمان‌بندی انتخابات، مستندسازی فعالیت‌های انتخاباتی، رصد دقیق اخبار و اطلاعات و توجه به بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌های ابلاغی و توجه به امر آموزش در رده‌های مختلف اجرایی ازجمله مهم‌ترین مواردی بود که "سعید رستگاری" در این نشست به آن‌ها پرداخت.