فرماندار شهرستان تفت:

مشکلات مهم شهرستان تفت در حضور وزیر نیرو مطرح شد

"علیرضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت: در سفر وزیر محترم نیرو در شهرستان تفت و در دیدار ارتباطات مردمی وزیر محترم با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط نمایندگان مردم، اکثر مشکلات مهم شهرستان تفت بیان و دستورات خوبی از وزیر محترم نیرو اخذ شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "علیرضا نوکار" پیرامون موضوعات مطرح‌شده پیرامون سفر وزیر نیرو به این شهرستان گفت: برنامه‌ریزی سفر رئیس محترم جمهوری و هیئت دولت به استان توسط نهاد ریاست جمهوری صورت گرفت و با توجه به تنش آبی موجود در شهرستان، وزیر نیرو به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در شهرستان تفت انتخاب شد.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: زمان حضور وزیر محترم نیرو در شهرستان تفت نیز توسط نهاد ریاست جمهوری تعیین شد و با توجه به اهمیت موضوع آب در استان یزد و نیاز به حضور وزیر نیرو در بازدیدهای ریاست محترم جمهور از پروژه‌های این حوزه در استان، حضور وزیر نیرو در شهرستان عصر روز جمعه تعیین گردید.

نوکار ادامه داد: در برنامه حضور وزیر نیرو در شهرستان تفت ابتدا شورای اداری از سوی شهرستان تفت پیشنهاد شد اما وزیر محترم نیرو خواهان دیدار با مردم در راستای آشنایی بیشتر با مشکلات شهرستان بود و در این راستا جلساتی پیرامون انتخاب افراد برای این دیدار در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار تفت تصریح نمود: ابتدا در جلسه‌ای با حضور معاونین فرمانداری و بخشداران شهرستان افرادی بدین منظور انتخاب و در ادامه برای احصا مسائل و مشکلات دو جلسه کارشناسی چندساعته با افراد منتخب برگزار و افراد دیگری نیز با پیشنهاد این افراد انتخاب و موضوعات برای بیان توسط افراد دسته‌بندی شد.

این مقام مسئول عنوان نمود: "علی‌اصغر سعیدی نژاد" رئیس شورای اسلامی شهر نیر و "ابراهیم احمدی" سخنگوی شورای اسلامی شهر تفت در حضور وزیر نیرو به بیان مسائل و مشکلات آب مناطق شهری و روستایی شهرستان پرداختند و سپس "نرگس پرویزی" به‌عنوان نماینده واحدهای صنعتی فعال در شهرستان به بیان مشکل تأمین آب، برق و تسهیلات بانکی پرداخت.

نوکار ادامه داد: "حسین زارع بنادکوکی" بخشدار سابق شهرستان و رئیس شورای اسلامی روستای بنادکوک به بیان مشکلات تغییر کاربری اراضی، زمین‌خواری و تجاوز به اراضی ملی پرداخت و در ادامه "فاطمه رفیع زاده" مدیر یکی از مدارس شهرستان خواستار اصلاح سهمیه منطقه بندی شهرستان تفت در کنکور سراسری شد.

فرماندار تفت افزود: درخواست تأمین اعتبار به‌منظور احیا و مرمت قنوات شهرستان نیز موضوع دیگری بود که توسط "حسن احمدی عینی" نماینده کشاورزان تفتی در برنامه میز ارتباطات مردمی وزیر نیرو در تفت مطرح شد و "محمد آقایی" نماینده بازنشستگان به بیان مشکلات بازنشستگان و فرهنگیان تفتی پرداخت.

نوکار با اشاره به بیان مشکلات راه‌ها و جاده‌های با توجه به حجم بالای تردد و نقاط حادثه‌خیز در میز ارتباطات مردمی وزیر نیرو بیان داشت: این موضوع توسط "مجید حق جو" رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی تفت صورت گرفت و در ادامه "محمدرضا زارع منش" رئیس شورای اسلامی شهر بخ و "علی شبانی" رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان به بیان خواسته مردم پیرامون تغییر حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی پرداختند.

نوکار فرماندار شهرستان تفت از بیان مشکلات تغییر کاربری باغات و برنامه‌ریزی برای حفظ باغات شهر تفت به‌عنوان باغشهر استان یزد توسط "محمدعلی اسمعیلی" رئیس شورای اسلامی شهر تفت خبر داد و افزود: اسمعیلی در این برنامه به موضوع اعتبارات کم شهرستان و تخصیص اعتبار به‌منظور خدمات‌دهی به جمعیت شناور نیز اشاره کرد.

فرماندار تفت به حضور "محمد مسعود مناقبی" یکی از فعالان اجتماعی شهرستان در میز ارتباطات مردمی وزیر محترم نیرو اشاره و گفت: مناقبی در این دیدار به موضوع مسیر خط دوم انتقال آب به استان یزد اشاره و خواستار انتخاب مسیر خط دوم انتقال آب به استان در راستای برقراری عدالت آبی در استان و رعایت اصول پدافند غیرعامل، از مسیر شهرستان‌های ابرکوه، تفت و مهریز شد.

"محمدرضا امیری" دهیار روستای توران پشت و مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی یکی از افرادی بود که در دیدار مردمی وزیر نیرو حضور یافت که نوکار پیرامون حضور او در این جلسه گفت: "محمدرضا امیری" به‌عنوان دهیار یکی از روستاهای دهستان دهشیر به‌منظور بیان مسائل و مشکلات فعالیت معادن در سطح شهرستان انتخاب شد که وی پیرامون برداشت بی‌رویه معادن و آسیب‌ها به زیرساخت‌ها و جاده‌ها مطالبی در جلسه مطرح نمود.

نوکار ادامه داد: "عباس قربانی" مدیر موسسه نیکوکاری فاطمه الزهرا (س) تفت در راستای بیان مشکلات مالی این مجموعه، "حسن زارع شاه‌آبادی" مدیر کارخانه تانیا سرام گاریزات پیرامون موضوع مشکلات واحدهای صنعتی فعال در مناطق روستایی و "علی‌اکبر دهقانی" یکی از جوانان متقاضی طرح اقدام ملی مسکن از افراد دیگری بودند که در حضور وزیر نیرو در شهرستان به بیان مشکلات و درخواست‌های خود پرداختند.

فرماندار شهرستان تفت در پایان تصریح نمود: علاوه بر بیان مشکلات توسط افراد فوق؛ به‌صورت مکتوب نیز تمامی موارد توسط مردم در اختیار وزیر محترم نیرو قرار گرفت و وزیر محترم دستوراتی پیرامون انتقال این مطالب به وزرای ذی‌ربط را صادر نمود.