به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت "محمدعلی طالبی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در جلسه شورای اداری شهرستان تفت که به‌منظور معرفی "سعید پرویزی" به‌عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تفت برگزار‌شده بود اظهار داشت: از زحمات و تلاش فرماندار و همکاران فرمانداری و شورای اداری شهرستان تفت در ایفای مسئولیت و وظایف خود در این شرایط خاص تشکر و قدردانی می‌نمایم.

وی در ادامه افزود: با توجه به تغییر در ساختار اداری فرمانداری‌ها و ایجاد معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری، انتخاب فردی واجد شرایط برای این مسئولیت مدنظر بود و پرویزی فردی باتجربه و متعهد است که تا به امروز در معاونت دفتر اتباع و مهاجرین خارجی در حال انجام‌وظیفه بوده است. ایشان را برای مسئولیت‌های بزرگ‌تر در استان در نظر گرفته بودیم که به دلایلی این مسئولیت‌ها را نپذیرفت اما معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت را با گشاده‌رویی پذیرفت و از امروز در خدمت‌رسانی به مردم شهرستان تفت انجام‌وظیفه خواهد نمود و با اضافه شدن این نیرو به مجموعه فرمانداری و پیگیری هر چه‌بهتر مسائل سیاسی، امنیتی و اجتماعی در سطح شهرستان و تمرکز معاون دیگر بر روی مسائل عمرانی و برنامه‌ریزی شاهد ارتقا فعالیت‌ها در سطح شهرستان تفت خواهیم بود و نتیجه‌ی آن را در تعامل مجموعه مدیران شهرستان و نهادهای مردمی و شوراهای اسلامی مشاهده خواهیم کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد بیان نمود: فلسفه‌ی همه‌ی تغیر و تحولات و اصلاح چارت، بحث خدمت‌رسانی به مردم می‌باشد و با توجه به موانع بسیار زیادی که با آن روبرو هستیم این مسئولیت‌ها جای تبریک ندارد، هرچند که توفیق خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی جای افتخار و خرسندی دارد اما واقعاً در شرایط حال حاضر هرکس وارد مسئولیتی شود باید با عزم راسخ و تلاش مضاعف شبانه‌روزی همه‌ی سختی‌ها را تحمل نماید تا خدمت‌رسانی به مردم به نحو شایسته صورت گیرد.

طالبی خواهان پاسخگویی مدیران به مردم شد و افزود: شاید نمای کلی وضعیت کشور برای عده‌ای از مردم روشن نباشد و هم‌چنین افراد و گروه‌هایی بدون توجه به موانع و مشکلات امروز جامعه، بخشی از مشکلات و نقاط ضعف را به این دولت و جریان فکری و مدیران را نسبت ‌دهند، لیکن در این وضعیت هیچ‌چیز بهتر از پاسخگویی شفاف در سطح جامعه این نوع بینش را خنثی نخواهد نمود.

وی در ادامه افزود: هم بحث شفافیت و هم پاسخگویی که ضرورت کلیدی در شرح وظایف مدیران است، باید مدنظر قرار گیرد و نیز ارتباط نزدیک با مردم در این شرایط می‌تواند کمک خوبی به مدیران باشد. باید شرایط برای بیان دیدگاه‌ها، نظرات و حتی انتقادهای مردم فراهم شود و پاسخگویی کامل به نیازها و ابهامات مردم باید سرلوحه فعالیت مدیران قرار گیرد تا با کمک و همراهی جامعه این شرایط را پشت سر بگذاریم و به برنامه دولت در بخش‌های مختلف بپردازیم.

طالبی خواستار شناسایی عوامل نارضایتی مردم در جامعه شد و گفت: در شرایط فعلی هر مدیری در حوزه مسئولیت خود باید شرایط نارضایتی مردم و عواملی که ممکن است باعث نارضایتی مردم شود را شناسایی نموده و برای حل آن برنامه داشته باشد و اگر نکاتی می‌تواند در استان موردتوجه قرار گیرد برای مسئولین استانی احصا گردد و هر موضوعی‌ که موجب ابهام‌ و انشقاق و عدم انسجام مردم باشد باید شناسایی‌شده و رفع گردد چون در زمان فعلی بیش از هر زمان دیگری به وحدت و انسجام نیاز داریم و اختلاف‌سلیقه‌ها و اختلافات سیاسی را باید کنار گذاشت و روی وحدت و انسجام اجتماعی متمرکز شد.

"محمد محامدی" فرماندار شهرستان تفت نیز از تلاش‌های "ناصر دهقانی"معاون هماهنگی امور عمرانی و برنامه‌ریزی شهرستان که مسئولیت کامل معاونت را تا به امروز بر عهده داشتند تشکر کرد و" سعید پرویزی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری را نیروی فعال خوش‌فکر و همراه دولت دانست و اظهار امیدواری کرد با هماهنگی بین معاونین، بتوان بیش‌ازپیش در پیگیری و رفع مشکلات شهرستان گام‌های مؤثری برداشت.

فرماندار با توجه به دیدار مدیران ارشد کشور با رئیس‌جمهور خواستار اختصاص زمان بیشتر مدیران برای پاسخگویی به نیازهای مردم شهرستان شد و افزود: با توجه به موقعیت حساسی که کشور در آن قرار دارد از مدیران خواستارم که بیش‌ازپیش برای حل مشکلات مردم وقت بگذارند و روسای ادارات و کارکنان شفاف و صریح به مردم پاسخ دهند. در شهرستان گلایه‌هایی از طرف مردم مطرح می‌شود اما متأسفانه روابط عمومی ادارات پاسخی به این گزارش‌ها و مشکلات نمی‌دهند و بعضی از دستگاه‌ها متأسفانه هیچ عکس‌العملی به گلایه‌های مردم ندارند و در این زمینه روابط عمومی‌ها باید فعال باشند و اطلاع‌رسانی دقیق صورت گیرد.

فرماندار شهرستان تفت بحران اصلی شهر تفت را آب بیان کرد و افزود: با بحران جدی آب در شهرستان روبرو هستیم و در سال جاری حدود 235 روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شوند و دستگاه‌های مرتبط با این موضوع باید تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط انجام دهند وادارات شهرستان در مدیریت مصرف آب و برق باید الگوی مناسبی برای مردم باشند و مصرف آب و برق دستگاه‌های اجرایی شهرستان به حداقل برسد.

فرماندار به اهمیت جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اشاره کرد و افزود: با توجه به برگزاری جشنواره کشوری کتاب‌خوانی رضوی همه مدیران شهرستان به اجرای مناسب این جشنواره و همکاری با نهاد کتابخانه شهرستان اهتمام ورزند.

محامدی خواهان تعامل بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان شد و افزود: امیدوارم تعامل و همکاری سازنده بین دستگاه‌های شهرستان صورت گیرد و از ارجاع آن به فرمانداری و مراجع قضایی خودداری شود.