به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری امام‌جمعه تفت در این جلسه گفت: همه ما درزمینهٔ برپایی نماز و اشاعه این فریضه الهی مسئول هستیم و باید در این زمینه دغدغه داشته باشیم
امام‌جمعه تفت با اشاره به اهمیت نماز اظهار داشت: نماز یکی از فریضه‌های مهم واصلی اسلام است که به‌عنوان دومین رکن اسلام قرارگرفته است و پلی ارتباطی بین خدا و بنده‌اش است
وی در ادامه افزود: اما متأسفانه در سطح شهرستان آن‌گونه که قرآن دستور داده و شایسته است درزمینهٔ نماز اقدامی صورت نگرفته است.

"سعید پرویزی " در ادامه این جلسه با اشاره به جایگاه ویژه نماز در مكتب انسان‌ساز اسلام به لزوم فرهنگ‌سازی مؤثر جهت  برپایی نماز در جامعه اشاره و تصریح کرد: باهمت دستگاه‌ها و ارگان‌های اجرایی شهرستان در اقامه نماز جماعت می‌توانیم به الگوی موفقی در سطح استان و کشور در انجام این فریضه مهم بدل شویم.

وی به‌منظور ترویج فرهنگ برپایی نماز، خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه ائمه جماعت در مدارس و دانشگاه‌ها برای آموزش شیوه مناسب ترغیب دانش آموزان و دانشجویان جهت شرکت در نماز جماعت شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری همچنین پیشنهاد کرد با برگزاری همایش‌های سالانه، از موفق‌ترین شیوه‌های تبلیغی نماز و مبلغان موفق در شهرستان تقدیر گردد و شیوه‌های ابداعی آنان ترویج گردد.