فرماندار شهرستان تفت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"محمد محامدی" در نشست خبری افزود: در حریم و بستر رودخانه، تعرضاتی صورت گرفته و افرادی با مجوزهای قانونی و سند به ثبت رسیده، اقدام به تعرض کرده‌اند.
وی ادامه داد: در برخی موارد در کنار کوه که طی ۵۰ سال گذشته هیچ اثری از کشت و کار نبوده متأسفانه با رانت‌هایی که داشته‌اند سند ملکی گرفته‌اند و برخی از موارد که از طریق قضائی پیگیری شد رأی به نفع آنها صادر گردید و دیگر کاری نمی‌توان انجام داد ولی با حساسیت، موارد را پیگیری کرده و خواهیم کرد.

فرماندار تفت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خشکسالی ۱۸ ساله در این شهرستان اظهار داشت: خوشبختانه امسال بارندگی نسبتاً خوبی داشتیم لذا تعداد روستاهایی که با تانکر آبرسانی می‌شود به ۷۰ روستا رسیده و به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می‌شود که این تعداد در سال گذشته ۲۲۵ روستا بود.
محامدی افزود: البته در ماه‌های تیر و مرداد و با توجه به گرمی هوا قطعاً با افزایش این آمار مواجه خواهیم بود و امیدواریم پاییز و زمستان پیش رو شاهد بارندگی بیشتر بوده و معضل کم آبی چندین ساله و خشکسالی‌های پی در پی رفع شود.

وی اضافه کرد: بیش از یک سوم روستاهای استان یزد در شهرستان تفت قرار دارد که توجه بیشتر مسئولان را می‌طلبد.

فرماندار تفت در پاسخ به پروژه‌های انجام شده این شهرستان گفت: بلوار آیت الله خامنه ای یا کمربندی سابق که چند سال متوقف شده بود با پیگیری‌هایی که در این دوره انجام شد روشنایی آن در حال انجام است و شهرداری قول داده تا هشت روز آینده افتتاح رسمی آن انجام شود و این پروژه خسته کننده به پایان خواهد رسید.

به گفته وی همچنین آبرسانی غدیر در بخش نیر و آبرسانی منطقه سانیج در تفت که بیش از سه سال طول کشیده نیز مراحل پایانی خود را طی می‌کند و تلاش می‌کنیم این ۲ پروژه تا پایان نیمه اول سال جاری به بهره برداری برسد.

محامدی گفت: پنج کیلومتر مسیر تفت به دهستان شیرکوه که بار ترافیک سنگینی آخر هفته و روزهای تعطیل را به دوش می‌کشد نیز در مراحل پایانی بوده و نصب تابلوی علائم و خط کشی آن در حال انجام است و انشاالله در یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: پروژه چهارباغ در شهر تفت نیز که دو سال است شروع شده و در مسیر بلوار آیت الله خامنه ای قرار دارد بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته و تاکنون بیش از ۱۶ میلیارد ریال هزینه شده تا انشاالله محلی برای فروش صنایع دستی روستاهای شهرستان تفت به صورت متمرکز باشد.

محامدی افزود: سه طرح آبرسانی پر فشار دهشیر، سخوید و گاریزات و همچنین پروژه گازرسانی به روستاهای باقی مانده دهستان دهشیر و گازرسانی به دهستان شیرکوه از دیگر پروژه‌هایی است که در حال اجرا می باشد.

فرماندار شهرستان تفت بررسی و مطالعه اجرای جاده سلامت از مسیر میدان باهنر یزد تا دره گاهان تفت، جابجایی پلیس راه یزد تفت بعد از واگذاری مسیر به شهرداری‌های یزد و تفت، راه اندازی مجدد استخر تعطیل شده تفت طی ۱۵ روز آینده و بعد از بازسازی تأسیسات، مبارزه با حیوانات ناقل بیماری از جمله گرگ در منطقه زردین و سگ‌های ولگرد در شهر تفت از دیگر موارد در دست اقدام در سال جاری عنوان کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص مسائل مطرح شده در مورد درخواست جمعی از مردم جهت جدایی دهشیر از شهرستان تفت گفت: متأسفانه بحث‌های سیاسی در پشت این درخواست است و مساله تقسیمات کشوری حساسیت زیادی دارد و مطرح شدن این گونه مباحث با توجه به نزدیکی انتخابات بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و برخی با بی صداقتی آن را در فضای مجازی بزرگ می‌کنند در حالی که هیچ گونه مشکل خاصی وجود ندارد.

محامدی ادامه داد: شهرستان تفت با همراهی نخبگان و با همدلی گام‌های خوبی برداشته شده و افرادی این اتحاد و همدلی را نشانه گرفته‌اند و البته کاری از پیش نخواهند برد و انشا الله این رویکرد همدلی باعث رفع مشکلات و پیگیری امور به صورت آسان‌تر خواهد شد زیرا تفرقه و تخریب کاری برای شهرستان نخواهد کرد ولی با آغوش باز انتقادات را به صورت منطقی و درست پذیرا هستیم.

فرماندار تفت در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد گلایه چندین ساله مردم کردآباد تفت در خصوص مشکلات معادن گفت: متأسفانه اعطای مجوز معادن به صورت مستقیم توسط سازمان صمت صورت می‌گیرد و هیچ گونه نظرخواهی از ارگان‌های شهرستان‌ها نمی‌شود، در حالی که تبعات اجتماعی آن برای شهرستان است و متأسفانه در قانون نیز پیش بینی نشده که نظرات ارگان‌های محلی نیز گرفته شود و لذا گاهاً با مجوزهای صادره از سازمان صمت برای معادن مواجه هستیم که در نزدیکی مناطق مسکونی واقع شده و از لحاظ قانونی ما هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.
محامدی اظهار داشت: مردم کردآباد نیز معترض هستند که این معدن سنگ، در نزدیکی محل زندگی آنها واقع شده و سهم قانونی که به شهرستان و روستا بر می‌گردد نیز اصلاً پرداخت نشده که البته در همه جای استان همین گونه است و آسایش و زندگی و مراتع آنها را به مخاطره انداخته است، لذا طی چهار دوره با فرمانداران مختلف این اعتراضات وجود داشته و ضعف قانون باعث شده از دست ما کاری ساخته نباشد و تصمیم گیری در این مورد به مرکز استان محول شده و ما مجری تصمیمات استان خواهیم بود.