به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت با اشاره به اولویت حفظ سلامت و بهداشت مردم خاطرنشان کرد: با توجه به قرمز شدن وضعیت شهرستان در شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسم دعای عرفه و نماز عید قربان در شهرستان وجود ندارد و امیدواریم با دعای مردم شریف شهرستان در این روز شاهد برطرف شدن این ویروس در سراسر دنیا باشیم.

فرماندار شهرستان تفت در ادامه افزود: نماز جمعه در مناطق شهری و روستایی شهرستان نیز با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا تا برطرف شدن وضعیت فعلی برگزار نخواهد شد.

فرماندار شهرستان تفت به برگزاری جلسات با روسای هیئت‌های مذهبی شهرستان برای بررسی نحوه برگزاری مراسم‌های دهه اول محرم نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در اسرع وقت جلساتی با روسای هیئت‌های مذهبی پیرامون برگزاری مجالس عزاداری دهه اول محرم برگزار خواهد شد تا باهم اندیشی بهترین تصمیم در این زمینه اتخاذ شود.

"سید محمود واعظ پور" دبیر ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا شهرستان تفت در این نشست به گزارشی از وضعیت شهرستان درباره مبتلایان به ویروس کرونا پرداخت و تصریح نمود: در چند روز گذشته با افزایش بستری مبتلایان به این ویروس در شهرستان، وضعیت شهرستان تفت و چهار شهرستان استان به وضعیت قرمز تغییر یافت.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مهمانشهر انصار تفت اشاره و بیان داشت: اقدامات مناسبی در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس در مهمانشهر انصار اعمال‌شده و امیدواریم افزایش آمار در این مهمانشهر را نیز شاهد نباشیم.