فرماندار شهرستان تفت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"علیرضا نوکار" در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان تفت از ادارات این شهرستان خواست تا موضوع پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را جدی بگیرند و موضوعات مطرح‌شده در این جلسه را در اسرع وقت در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری در شهرستان مشاهده نشده اما اقدام‌های پیشگیرانه و آمادگی برای مقابله صورت گرفته و بخش ویژه‌ای در بیمارستان شهید بهشتی به این موضوع اختصاص داده‌شده است.

فرماندار شهرستان تفت به کمبود لوازم ضدعفونی و بهداشتی در شهرستان اشاره و بیان داشت: در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان تفت مصوب شد که اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان با پیگیری از شرکت‌های توزیع‌کننده وسایل بهداشتی، کمبود این وسایل در شهرستان تفت را جبران کند.

نوکار خواستار همکاری هیئت‌امنای مساجد شهرستان تفت در راستای کاهش تجمعات در این مساجد شد و اظهار داشت: ضروری است هیئت‌امنای مساجد ضدعفونی کردن این اماکن را در دستور کار خود قرار داده و با آگاهی بخشی به مردم شاهد کاهش تجمعات مردمی باشیم.

"سید محمود واعظ پور" سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت در این نشست از دو نوبت شدن مرکز درمانی محمد رسول‌الله (ص) و مراکز درمانی روستایی برای پیشگیری و معاینه افراد مشکوک به ویروس کرونا خبر داد.

واعظ پور در ادامه افزود: به رستوران‌های سطح شهرستان پیشنهادشده غذای خود را به‌صورت بیرون بر به مشتریان عرضه نمایند و در صورت امکان برگزاری مراسم عروسی و سایر تجمعات محدود شود و عرضه قلیان در سفره‌خانه‌های سنتی نیز ممنوع است و در صورت مشاهده عرضه با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت خاطرنشان کرد: با همکاری آموزش‌وپرورش شهرستان اقداماتی در راستای ضدعفونی کردن مدارس در دستور کار قرارگرفته است.

واعظ پور از آمادگی کامل بیمارستان شهید بهشتی و اورژانس 115 شهر تفت برای درمان مبتلایان احتمالی به این ویروس خبر داد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت با تقدیر از فعالان فضای مجازی این شهرستان گفت: در این مدت فضای مجازی در راستای آموزش مردم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گام برداشته و اخبار موثق در مورد این بیماری را انتشار داده است.