به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت،" سعید پرویزی" در جلسه شورای فرهنگی شهرستان گفت: فرهنگ مکتوب و ماندگار هر جامعه مجموعه کتاب‌هایی است که توسط نویسندگان شهیر و توانمند و متعهد تهیه و منتشر گردیده است. با گسترش امر کتاب‌خوانی است که می‌توان جامعه کنونی را بافرهنگ و سنن و ارزش‌های دیرین ارتباط داد و آن‌ها را زنده نگاه داشت. همچنین باید برای آیندگان آثاری ماندگار در عرصه‌های مختلف از فرهنگ امروزی به یادگار بگذاریم که یکی از مهم‌ترین راه‌های آن، تهیه و نشر کتاب است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تفت گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی را وظیفه‌ای مهم برای مسئولان عرصه فرهنگ دانست و اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور کتابخانه‌های شهرستان در این راستا مستقیماً مسئولیت دارند و سایر مسئولان نیز باید یاری نمایند تا بتوانیم کارهایی ریشه‌ای در این زمینه انجام دهیم.

وي همچنین به طرح‌های مختلف ازجمله موضوع روستای دوستدار کتاب اشاره و بيان کرد: تلاش داریم تا بتوانیم روستاهای تفت را به‌عنوان روستای دوستدار کتاب معرفی کنیم و جایگاه کشوری در این زمینه به دست بیاوریم که البته لازم است با همکاری بخشداران و دهیاران اطلاع‌رسانی گسترده صورت گرفته و طرح‌هایی ابتکاری و متفاوت توسط علاقه‌مندان ارائه گردد.

پرویزی خواستار ارائه راهکارهای مختلف در جهت افزایش سرانه مطالعه در شهرستان شد و افزود: باید با طرح‌های مختلف و متنوع میزان سرانه مطالعه در شهرستان را افزایش دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری در ادامه افزود: ارتقا و افزایش سطح دانش افراد در پی مطالعه و کتاب‌خوانی، بدون شک جامعه را از آسیب‌های اجتماعی مصون نگاه می‌دارد.

 در ادامه این نشست معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: ما باید فضایی را شهر ایجاد کنیم که تمامی شهروندان ما از ظرفیت‌های فرهنگی بهره‌مند شوند.

"سید خلف حوتی نژاد" خاطرنشان کرد: ما باید جامعه‌ای داشته باشیم که بامطالعه و اهل دانش و دانش‌پژوهشی باشد و شاخص‌های خود را در این بخش گسترش دهیم.

وی افزود: ما باید به‌گونه‌ای فعال عمل کنیم که اگر کتابخانه و کتاب داریم، کتاب‌خوان نیز داشته باشیم.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: وزارت کشور و وزارت ارشاد مأموریت روستاها و عشایر دوستدار کتاب را در دست گرفته‌اند تا بتوانند عدالت فرهنگی را در جامعه داشته باشند و روستاها و حتی مناطق مرزی نیز از آن برخوردار شوند.

حوتی نژاد تصریح کرد: اهمیت این جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به‌گونه‌ای است که به روستاها توجه داده شود و شاخص‌های فرهنگی را در این بخش‌های نیز موردتوجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: گروه‌ها و تشکل‌ها به‌عنوان حلقه‌های گمشده باید مباحث فرهنگی درزمینهٔ کتاب و کتاب‌خوانی را دنبال کنند و در این راستا نیز گروه‌های را باید آماده کنیم که علاوه بر گسترش مطالعه به بخش‌های کتاب کودکان و نوجوانان نیز توجه داشته باشد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی در جهت توجه به کودکان و نوجوانان  به‌عنوان آینده‌سازان طراحی‌شده است زیرا اگر کودک و نوجوان کتاب‌خوان داشته باشیم در آینده دغدغه‌های خود را کمتر خواهیم داشت و آگاهی در جامعه گسترش پیدا خواهد کرد.
حوتی نژاد خاطرنشان کرد: تفت از شهرهای پیشرو در بحث پایتخت کتاب بوده است و پا به‌پای شهر یزد در این زمینه فعال بوده است و هم‌اکنون نیز انتظار داریم که در پایتخت کتاب و روستای کتاب فعال‌تر عمل شود.
معاون  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در سال ٩٦ تعداد روستاها و عشایر دوستدار کتاب از ١١٩ طرح استانی تعداد ٥٤ طرح‌ها مربوط به این شهرستان بوده است که این نشان‌دهنده فعال بودن تفت است.
حوتی نژاد خاطرنشان کرد: کانون‌های پرورش فکری، بسیج، کانون‌های مساجد، مدارس به‌عنوان بخش‌هایی هستند که می‌توانند در این زمینه گام‌های مؤثر داشته باشند و درزمینهٔ کتاب و کتاب‌خوانی فعال شوند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: ما هرساله روستای نمونه داشته‌ایم که ابراهیم‌آباد، شمسی ازجمله روستاهای برگزیده ما بوده است و امیدواریم امسال شهرستان تفت نیز این امر گسترش پیدا کند.