فرماندار تفت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "محمد محامدی" در نشست خبری مدیران دستگاه‌های خدمات رسان استان یزد در مواقع بروز بحران اظهار داشت: باتدبیر مسئولان خسارت جانی در بروز سیل در مناطقی از شهرستان تفت، وجود نداشت اما مناطقی از شهرستان دچار خسارت شد.

فرماندار تفت عنوان کرد: در زمان وقوع سیل در تفت تمامی دهیاران و مسئولان حضور فعالی داشتند به‌گونه‌ای که اگر راهنمایی و همکاری دهیاران نبود، شاید وضعیت موجود به‌خوبی مدیریت نمی‌شد.

وی با اشاره به جاری شدن سیلاب بیان کرد: هر رودخانه‌ای ظرفیتی برای نگهداری آب دارد که با بارندگی این روزها، این ظرفیت‌تکمیل شده و موجب سرریز شدن آب رودخانه‌ها شده است.

محامدی همچنین به مسدود کردن راه‌های مواصلاتی اشاره و گفت: برای ایمنی بیشتر مردم مجبور شدیم راه‌های مواصلاتی به روستاها همچنین ورودی و خروجی شهر تفت را مسدود کنیم تا در صورت وقوع سیل، شاهد بروز تلفات جانی در این منطقه نباشیم.

فرماندار تفت در ادامه افزود: برای پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه در هنگام جاری شدن سیل به‌خصوص در مناطق پرباران و این شهرستان باید بر نحوه ساخت‌وسازهایی که در ارتفاعات انجام می‌شود بیشتر دقت و نظارت شود.

محمد محامدی تصریح نمود: تاکنون برای جلوگیری از تجاوز به حریم برخی رودخانه‌های فصلی طول مسیر در شهرستان تفت فعالیت‌های خوبی انجام‌شده است.

وی ادامه داد: جاری شدن سیل بی‌سابقه اخیر در استان و تفت درس عبرتی است که باید مردم و مسئولان با همکاری رسانه‌های گروهی برای پیشگیری آن اقدام کنند.

این مسئول تأکید کرد: اساسی‌ترین راه عملی برای پیشگیری از وقوع حوادث هنگام جاری شدن سیل آن است، موانعی در مسیر رودخانه‌های فصلی منطقه وجود دارد برداشته شود.

محامدی همچنین از فعالیت ستاد مدیریت بحران و مردم و رسانه‌های گروهی این شهرستان برای جلوگیری از بروز حادثه و اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف قدردانی کرد.